آذربایجان غربی ؛دومین مقصد راهیان نور

امسال در قالب کاروانهای راهیان نور شمال غرب سیصد هزارزائر از یادمانهای آذربایجان غربی بازدید خواهند کرد.
کد خبر: ۹۴۳۱۷۸۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، استاندار آذربایجان غربی در جلسه قرارگاه راهیان نور شمالغرب در استان با اشاره به این که باید با تعامل بخش های مختلف جایگاه استان را در راهیان نور ارتقا دهیم گفت: آذربایجان غربی در چهار دهه گذشته همواره در صیانت و حفاظت از کیان انقلاب اسلامی نقش بی بدیل خود را ایفا کرده است.

محمد صادق معتمدیان افزود: حضور ۳۰۰ هزار زائر در یادمان های استان یک ظرفیت بسیار مهم فرهنگی است و ما باید بعد از خوزستان دومین استان مقصد راهیان نور در کشور قرار گیریم.

سردار شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان نیز در این جلسه با بیام این که از ۱۵ تیر تا آخر شهریور آذربایجان غربی میزبان کاروان های راهیان نور شمالغرب کشور در استان است گفت: آذربایجان غربی در ۴۳ سال گذشته حافظ امنیت جمهوری اسلامی ایران بوده به گونه ای که ارومیه در دوران هشت سال دفاع مقدس ۲۷ بار مورد شدیدترین بمباران ها قرار گرفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان نیز در این جلسه با اشاره به این که در نوروز امسال ۵ هزار نفر با ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و خودروی شخصی به راهیان نور اعزام شدند گفت: در سال ۱۳۹۸، ۳۰۰ هزار زائر راهیان نور در یادمانهای دفاع مقدس از ۱۴ استان حضور یافتند.

سرهنگ نجمی با بیان این که آمادگی میزبانی از نیم میلیون زائر راهیان نور را داریم افزود: ۶ یادمان دفاع مقدس در استان وجود دارد که پذیرای زائران راهیان نور شمالغرب خواهند بود که سهمیه آذربایجانغربی برای بازدید از این یادمانها ۱۰۰ هزار زائر است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ۱۵ مهر ماه سال جاری اعزام کاروانهای راهیان نور دانش آموزی نیز به مناطق شمال غرب آغاز می شود که پیش، بینی میشود بیش از ۲۰۰ هزار نفر از استانهای دیگر به مناطق عملیاتی استان اعزام شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان گفت: امسال در مجموع پیش بینی می شود حدود ۳۰۰ هزار زائر از یادمانهای استان بازدید کنند.

همچنین در پایان این جلسه از دست اندر کاران برگزاری اردوهای راهیان نور استان نیز قدردانی شد.

ارسال نظرات