معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در شرایط کنونی که کشور با تصمیمات مهم اقتصادی مواجه است ،امیدآفرینی و اعتمادسازی از وظایف اصلی روابط عمومی‌هاست که باید در دستگاه‌های اجرایی ساری و جاری باشد.
کد خبر: ۹۴۳۱۸۹۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

روابط عمومی‌ها به عنوان معماران افکار عمومی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، رضا قاسمیان در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل افزود: روابط عمومی‌های ادارات به عنوان معماران افکار عمومی نقش مهمی در همراهی و یاری‌رسانی دولت‌ها دارند و قلم و قدم روابط عمومی‌ها می‌تواند با ایجاد اعتماد و امید از بار روانی موجود در جامعه بکاهد.

وی به نقش تاثیرگذار روابط عمومی‌ها در قلب و ذهن جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: تصویرسازی اذهان مردم به عهده روابط عمومی‌هاست و زمینه تحقق اهداف و آرمان‌هایی که دولت در کشور به دنبال آن است به دست روابط عمومی‌ها اتفاق می‌افتد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید به این باور برسند که جنگ جهانی هیچ گاه به پایان نمی‌رسد و گرچه از جنگ‌های سخت و ویرانی‌های فیزیکی عبور کرده‌ایم اما همچنان در جریان جنگ‌های نرم قرار داریم که مستقیما با روح و روان و اذهان جامعه سروکار دارند.

قاسمیان بیان کرد: در این راستا هر قدر روابط عمومی‌ها دارای ذهن خلاق و قوی باشند در ارائه گزارش نیز قوی‌تر عمل کرده و ابزار مهم خنثی‌سازی توطئه‌های روانی بدخواهان و دشمنان را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی فعال در تصمیم‌سازی‌ها نیز نقش دارد، تصریح کرد: بازخوردگیری و گزارش بازخورد، فعال نگه‌داشتن مدیر و دستگاه اجرایی و کشف خلاءهای سیستم از ویژگی‌های اصلی روابط عمومی فعال است که نباید از آن غفلت شود.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای در کشور برای تلطیف فضا استفاده کرده و روابط عمومی‌ها به عنوان بازوان اصلی اطلاع‌رسانی در کشور نقش اصلی و اساسی خود را در این زمینه ایفا کنند.

ارسال نظرات