خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: در جبهه مقابله با فقر و جنگ تمام عیار اقتصادی اگر با مدل رفتاری اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم حتما به پیروزی و خودکفایی می رسیم.
کد خبر: ۹۴۳۲۱۶۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمد زهرایی، مسئول بسیج سازندگی کشور امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: مردم خراسان جنوبی با وجود مشکلات عدیده اقتصادی، معیشتی، حمل و نقل و دوری از مرکز کشور در کمک به محرومان، حمایت از ملت‌های مظلوم و آزاده جهان و بازسازی عتبات و عالیات پیشگام هستند که این نشان از روحیه بصیر، انقلابی، قناعت، از خودگذشتگی مردم این استان است.

وی بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت سال۱۳۷۹به دنبال فرمان مقام معظم رهبری در کشور شکل گرفت.

سردار زهرایی عنوان کرد: زمانی که افرادی با تفکر لیبرالی در بدنه نظام اسلامی نفوذ کردند و جهاد سازندگی بزرگ را با تمام اقدامات جهادی ارزشمندش در جهاد کشاورزی اقدام کرده و روحیه جهادی را به روحیه اداری تبدیل کردند.

مسئول بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در آن روز مقام عظمای ولایت در گزارشی که از گروه‌های جهادی خودجوش نسل دوم انقلاب دریافت کردند، فرمودند: لازم است سازمانی با عنوان بسیج سازندگی تشکیل شود تا سازماندهی ساماندهی، هدایت و نظارن نسل جدید انقلاب اسلامی را برای محرومیت زدایی در دست گیرد.

وی اظهار داشت: ماموریت‌های جهاد سازندگی در احداث استخر ذخیره آب، ساخت حمام، سرویس بهداشتی، تامین آب شرب و مایحتاج روستا‌ها به دستگاه‌های اداری محول شد که منجر به تاخیر و معطل ماندن رفع نیاز‌های مردم محروم شد.

وی با بیان بخشی از ماموریت‌های جهاد سازندگی به بسیج سازندگی محول شده، گفت: امروز بعد از گذشت ۲۱ سال از عمر این شجره طیبه ۴۹ گروه جهادی به ۴۲ هزار ارتقا یافتند.

وی افزود: امروز تمام اقشار مختلف بسیج دارای گروه‌های جهادی فعال در عرصه‌های مختلف برای خدمت رسانی صادقانه به مردم هستند.

سردار زهرایی افزود: از دو سال گذشته پیرو منویات مقام معظم رهبری گروه‌های جهادی اقتصادی و دانش بنیان تشکیل شدند و در حال گسترش هستند.

مسئول بسیج سازندگی کشور به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در کشور اشاره کرد و گفت: این رزمایش با حضور ۱۴ هزار گروه جهادی به صورت هدفمند با جغرافیا و زمان مشخص به مردم خدمت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در رزمایش جهادگران فاطمی ۱۵۳ هزار جهادگر انقلابی، پای کار، مومن، انقلابی در این لشکر مخلص خدا بی منت به مردم سراسر کشور خدمت می‌کنند.

وی گفت: رزمایش جهادگران فاطمی همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی با ۶۱۰ گروه جهادی در حال اجرا است که نشان از اعتقاد مردم استان در مقابله با جبهه فقر و محرومیت و دفاع همچون دفاع از حرم و امنیت کشور است.

سردار زهرایی به مسئله ارز ترجیحی و اقتصاد اشاره کرد و گفت: اقتصاد در انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی است که باید با مدل رفتاری که در سیاست و دفاع به کاربردیم که منجر به بازدارندگی نیرو‌های پوشالی و نظام سلطه شد انجام شود تا به قدرت مقابله با تمام تهاجمات اقتصادی و توطئه‌های دشمن برسیم.

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: مدل رفتاری ما در سیاست و دفاعی در دوران دفاع مقدس نهادینه شد و امروز در تمام مباحث نظامی نه تنها به خودکفایی رسیدیم بلکه قادر به صادرات نیز هستیم که ترس از تهاجم دفاعی هرگز نداریم، اما در اقتصاد هنوز به این مهم نرسیدیم.

سردار زهرایی افزود: امروز دولت سیزدهم، دولت مردمی و انقلابی و محرومیت زدایی آمده تا این جراحی بزرگ اقتصادی را انجام دهد تا یکبار برای همیشه با مدل منطبق با انقلاب اسلامی تعریف شود.

وی افزود: کار اقتصادی دولت کار بزرگی است که نیازمند کمک همه آحاد مردم و صعه صدر و آرامش و اعتماد به دولت مردان است که مردم همیشه این را ثابت کردند.

وی گفت: با اجرای برنامه اخیرا اقتصادی دولت به پیوست اقتصاد اسلامی و عادلانه نزدیک خواهیم شد و انشالله به جایی برسایم که همچون سیاست و دفاعی با پیروز‌ی در جنگ تمام عیار اقتصادی عبور کرده و با صادرات تمام محصولات کشاورزی و اقتصادی با مدل اقتصاد مقاومتی در دنیا در عرصه اقتصادی پیشران باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها