سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأمین کالاهای اساسی در استان طی 2روز آینده گفت: در زمینه روغن مایع هیچ کمبودی در استان نداریم.
کد خبر: ۹۴۳۲۲۰۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  محمدکاظم منزوی افزود: یکی از محصولات اساسی روغن مایع است که از آنجا که در استان کارخانه تولید روغن وجود دارد در این خصوص با کمبودی مواجه نیستیم.

وی ادامه داد: قیمت مصرف‌کننده برای روغن مایع آفتابگردان ۸۱۰ گرمی برای پخت و پز ۶۳ هزار تومان و برای سرخ‌کردنی ۶۲ هزار تومان است.

منزوی اضافه کرد: با اصلاح سیاست‌های ارزی سقف قیمت کالا‌های اساسی مشخص شده است و شناوری قیمت‌ها بیشتر شده است و پویایی در بازار شکل می‌گیرد و رقابت در این خصوص بوجود می‌آید.

وی گفت: قیمت‌های اعلام شده، سقف قیمت‌ها است و عرضه این محصولات به صورت رقابتی شده است و عرضه کنندگان بر اساس رقابت می‌توانند کمتر از این قیمت محصولات ذکر شده را عرضه کنند.

گفتنی است؛ به استناد مصوبه (پنجشنبه، ۲۲ اردی‌بهشت‌ماه) هرگونه اعلام قیمت بالاتر از قیمت‌های مصوب در همه شبکه‌های توزیع اعم از زنجیره‌ای، صنفی و مجازی، تخلف گران‌فروشی محسوب شده و گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی و سازمان تعزیرات با خاطیان احتمالی برخورد قانونی خواهند داشت.

شایان ذکر است؛ تنها واحد تولید روغن خوراکی چهارمحال و بختیاری در قطب صنعتی بروجن با تولید روزانه ۳۳۰ تن انواع روغن خوراکی، نیاز روغن استان و سایر استان‌های همجوار را نیز تأمین می‌کند.

این واحد در نوسانات بازار روغن با فعال سازی ۴ خط تولید، ۱۴ محصول روغنی را به صورت مایع، جامد، روغن مارگارین و قنادی تولید و روانه بازار می‌کند.

خطوط تولید این واحد صنعتی با فعالیت ۱۵۰ نیروی کار در سه شیفت کاری همچنان با تمام ظرفیت به تولید روغن ادامه می‌دهند.

ارسال نظرات