خبرهای داغ:

هفتمین جشنواره ملی شیردوشان «امامدر» شهر دیباج دامغان برگزار شد

دامغان_ هفتمین جشنواره ملی شیردوشان «امامدر» شهر دیباج شهرستان دامغان در جوار آستان مقدس امامزاده محمد (ع) این شهر با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و استقبال چشمگیر شرکت‌ کنندگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۲۵۵۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، هفتمین جشنواره ملی شیردوشان «امامدر » دیباج شهرستان دامغان با حضور سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، امیر کرم زاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی بندرآبادی فرماندار، سرهنگ محمدحسین تقی پور فرمانده سپاه ناحیه شهرستان، حجت الاسلام حسین قریب بلوک امام جمعه دیباج، محسن امینیان شهردار و دیگر مسئولان شهر دیباج و شهرستان دامغان با استقبال چشمگیر شرکت کنندگان در جوار آستان مقدس امامزاده محمد (ع) شهر دیباج برگزار شد.

محسن امینیان شهردار دیباج اظهار کرد: جشنواره امامدر یا آیین سنتی شیردوشان با قدمتی 400 ساله هر سال در اواخر بهار برگزار می شود و امسال شهر دیباج پس از گذشت 2 سال و تعطیلی به دلیل شرایط کرونا افتخار میزبانی مسئولان استانی، شهرستانی و مسافران و گردشگران را داشت.

شهردار دیباج بیان کرد: جشنواره امسال برای اولین به صورت آیینی برگزار می‌شود و اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، غرفه‌های اقتصاد مقاومتی، آیین شیردوشی و کره گیری، پخت نان و... از بخش های این جشنواره می باشد.

امینیان افزود: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با 25 غرفه شامل صنایع دستی، لبنیات، مواد غذایی و... در حاشیه جشنواره مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت‌.

شهردار دیباج گفت: در این آئین سنتی، هر دامدار نیمی از شیر گله خود را بین مردم و مستمندان تقسیم و نیم دیگر را به متولی امامزاده تقدیم می‌کند تا با فروش آن بخشی از هزینه‌های این مکان مقدس تأمین شود و در واقع با این امر نیک و پسندیده، گله خود را بیمه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، جشنواره امامدر دیباج به شماره ۸۹۰ در سال ۱۳۹۱، درخت اُرس دیباج به عنوان کهن سال ترین درخت استان سمنان به شماره ۱۳۰ در سال ۱۳۹۰، امامزاده محمد (ع) دیباج به شماره ۲۴۲۳ در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند.

شهر دیباج از توابع بخش مرکزی شهرستان دامغان در 55 کیلومتری شمال این شهرستان واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها