مردمی بودن مهمترین ویژگی جمعیت هلال احمر است

زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: مردمی بودن مهمترین ویژگی جمعیت هلال احمر است چرا که این نهاد همیشه در کنار مردم قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۳۲۵۶۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، ابوالفضل رفیعی با حضور در ساختمان جمعیت هلال احمر استان زنجان که به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر انجام شد، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: هلال احمر برای امدادرسانی سریع در کنار بحرانهانست و با لباسی که بر تن دارند آرامشی را به لحاظ روانی و امدادرسانی ایجاد می‌کند.

مردمی بودن مهمترین ویژگی جمعیت هلال احمر است

 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه مردمی بودن مهمترین ویژگی هلال احمر است، افزود: این نهاد همیشه در کنار مردم قرار دارد و در طول سالها شاهدیم که خدمات ویژه‌ای را علاوه بر امدادی، در حوزه‌های درمانی و داروخانه به هموطنان ارائه داده که این مهم زبانزد همگان است.

 

وی گفت: جمعیت هلال احمر شرایط مساعدی به لحاظ برخورداری از امکانات برای عموم جامعه و حتی خانواده‌های کم برخوردار ایجاد می‌کند.

 

رفیعی تاکید کرد: مرکز جامع توانبخشی هلال احمر استان زنجان در سطح منطقه و حتی کشور نمونه بوده و مردم استان ذهنیت خوبی نسبت به مجموعه خدمات هلال احمر دارند و نقطه امیدی برای بیشتر هموطنان است تا از خدمات و ظرفیت های این مجموعه استفاده کنند.

 

وی افزود: نگاه عمومی به جمعیت هلال احمر در صلیب سرخ وجود دارد چرا که خدمات و مجموعه وظایف آن تعریف شده در حال انجام است.

 

رفیعی ادامه داد: مدیران مجموعه هلال احمر وظایف را با رویکرد انگیزشی برای آحاد مردم بدون فیلتر ارائه دهند چرا که نوعدوستی، امدادرسانی و خدمت به هموطنان در آموزه های دینی تاکید شده و این مهم کار مقدسی است اگر با نیت خیر انجام شود.

 

وی افزود: این انگیزه نوعدوستی شاید نیت خیلی از جوانانی است که با مجموعه هلال احمر همکاری دارند در کنار این مهم وقتی این مباحث را مطرح کنیم در دنیا الگو خواهد شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در مهار و پیشگیری از بیماری کرونا طرح‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در دنیا زبانزد شد که جمهوری اسلامی به سرعت توانست بیماریابی کرده و آن را ریشه کن کند.

 

رفیعی یادآوری کرد: مسائل قرنطینه و مهار این بیماری با نیت خیرخواهی با مشارکت همه مجموعه‌ها از جمله هلال احمر محقق شد.

 

وی با بیان اینکه فعالیت در جمعیت هلال احمر در انحصار وقت و زمان نیست، ادامه داد: به حتم با نیت خدمت و با توجه بیشتری به موضوعات انگیزشی ظرفیت‌های بیشتری را بکارگیری کرده تا توسعه بیشتری را شاهد باشیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: همه ساز و کارهای اداری بر این است که موجب رضایت هموطنان باشد و آرامش را برای مردم ایجاد کنیم تا نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشند.

 

رفیعی با بیان اینکه مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر زنجان باید سرپا نگهداشته شود، ادامه داد: به لحاظ نیروی انسانی و بازنشستگی ممکن است دچار فراز و نشیب شود که این موارد مهم است و  در صورت نیاز به حمایت و پیگیری‌های ویژه می‌توانیم  با پیشنهاد هلال احمر مشکلات را مرتفع کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه داروخانه هلال احمر همیشه مرکز امید مردم بوده است، گفت: در بیشتر استان‌ها اینگونه بوده و در زنجان نیز داروخانه هلال احمر در خدمت مردم بوده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان  گفت: انتظار عموم مردم بر ارتقای خدمت این بخش است و امداد و نجات که مهمترین و شاخص‌ترین فعالیت هلال احمر است.

 

رفیعی افزود: باید نیروهایی آماده، آموزش دیده و سازماندهی شده که به موقع و به صورت واکنش سریع بتوانند در حوادث آماده شود و این مهم از طریق آموزش و مانورها محقق می شود.

 

وی با بیان اینکه انتظار زیادی از جمعیت هلال احمر وجود دارد، افزود: به حتم تجهیزات و امکانات منطبق با انتظارات مردم نیست اما سطح آمادگی بویژه سازماندهی و فراخوان مانورها باید برگزار شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: آموزش‌هایی که هلال احمر برای عموم مردم ارائه می‌دهد موجب آمادگی در برابر مخاطرات و حوادث می‌شود.

 

رفیعی ادامه داد: خدمات جمعیت هلال احمر استان زنجان در حوادث و بلایا، اسکان اضطراری و امدادرسانی‌های مختلف قابل تقدیر و تشکر است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان  و هیأت همراه به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر و یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر با مدیرعامل و مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و اعضای شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان زنجان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

در این دیدار مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان فعالیت‌های این مجموعه را تشریح کردند

ارسال نظرات