خبرهای داغ:
عالم برجسته اهل سنت کردستان:

نسخه تک‌فرزندی الگوی فرهنگ غرب است/ برکت بیشتر با فرزند بیشتر حاصل می‌شود؛

خانواده نخستین و مهمترین واحد اجتماع است که با ازدواج شکل میگیرد و با حضور فرزندان، به ثمر مینشیند.
کد خبر: ۹۴۳۲۷۷۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج -کردستان- ماموستا اقبال بهمنی مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج اظهار داشت: خانواده نخستین و مهمترین واحد اجتماع است که با ازدواج شکل میگیرد و با حضور فرزندان، به ثمر مینشیند.

وی گفت: قرآن کریم به عنوان برنامه ي هدایت بخش بشریت، به اهمیت و نقش حیاتی خانواده اشاراتی داشته و همواره اصولی راهبردي براي بهبود زندگی انسانها و پیشرفت هاي مادي و معنوي آنان ارائه نموده است.

وی افزود: متأسفانه با اجراي بیش از اندازه سیاست تنظیم خانواده شاهد کاهش نیروي فعال و با نشاط و سالخوردگی جمعیت در کشور خواهیم بود.

ماموستا بهمنی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی مسلمانان را به فرزند آوری تشویق می کند و می فرماید؛ « من در روز قیامت از اینکه امتم بیشتر باشد افتخار می کنم و خوشحال هستم» لذا این سخن نشان از اهمیت افزایش جمعیت و افزایش نسل مسلمانان را به وضوح می رساند.

وی گفت: در دهه شصت شاهد موج افزایش جمعیت بودیم که سیاست گذاری هایی که برای کاهش جمعیت انجام شد متاسفانه سیاستی نادرست بود اما با توجه به اینکه رشد جمعیت ایران به طرف پیری می رود لذا لازم و ضروری است که برای بقای نسل مردم ایران و بقای نسل مسلمانان و همچنین برای اینکه تعادل جمعیت همیشه موازنه پیدا کند باید رشد جمعیت افزایش پیدا کند .

این عالم برجسته اهل سنت اضافه کرد: متاسفانه رسانه های بیگانه طوری در ذهن مردم القا می کنند که چون وضعیت اقتصادی بالاست تک فرزندی و زندگی ها بدون فرزند باشد در حالی که خداوند در قرآن می فرمایند که از فقر نترسید چرا که رزق فرزندانتان با من است.

وی در پایان با بیان اینکه گره کور مراقبت از جمعیت و حفظ ساختار جوان جمعیتی ایران عزیز باید باز شود؛ گفت: مسئولان باید تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های دقیقی به‌ویژه در حوزه‌های سلامت، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای مراقبت، حفظ جوانی و افزایش جمعیت مولد در کشور، انجام دهند و مردم و فعالان اجتماعی نیز باید این امر را جزو مطالبات اصلی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات