حجت الاسلام محمد مصدق در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان کرمان؛
معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز دستگاه قضایی در دوره تحول و تعال مورد اقبال و انتظار مردم است و حرکت جهادی قوه قضائیه در راستای رضایت مندی مردم است و باید در مسیری حرکت کنیم که مردم راضی باشند
کد خبر: ۹۴۳۳۴۶۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان با حضور مسئولین استانی در تالار برق استان کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد مصدق در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی  اظهار کرد: بیش از پنج هزار شهید در راه خدا تقدیم کرده که از شاخص‌های این شهدا سردار شهید سلیمانی و شهید باهنر است  مدیران و کارگزاران باید بیش از پیش به مردم خدمت کنند

این مقام مسئول افزود: از نظر حقوقی در  بین حقوقدانان ترور شهید سلیمانی هیچ پشتوانه‌ای ندارد و همه حقوقدانان جهان آن را محکوم کردندو  آمریکا خیلی تلاش کرد تا بتواند اثبات کند این ترور از منظر حقوق بین الملل جایگاهی دارد اما تا امروز هیچ پیشرفتی در این باره نداشته است.

 

معاون اول قوه قضائیه  اظهار کرد: یک بار « دفاع مشروع» را مطرح کردند اما نگرفت زیرا در هر کشوری معنای خاص خود را در دفاع مشروع دارد.

مصدق ادامه داد: بار دیگر «پیشگیری از وقوع جرم در آینده» را مطرح کردند به این معنی که ایران در آینده می خواست به چهار سفارت آمریکا حمله کند لذا فرماندهان نظامی رسمی دو کشور را کشتیم که در آینده این اتفاق نیفتد و این خیلی عجیب است.

 

معاون اول قوه قضائیه گفت: فرمانده رسمی حشدالشعبی را که مورد تصویب مجلس کشور خودش قرار گرفته برای دفاع از آن کشور می کشند؛ کجای دنیا چنین چیزی را سراغ دارید؟ و یا سردارسلیمانی که به دعوت رسمی کشور عراق در آنجا رفت و آمد داشته است.

 

وی تصریح کرد: این در حالی است که برای حضور آمریکایی ها در عراق توافقنامه ای وجود داشت اما در بین اسناد حضور او در سوریه با آن فجایع هیچ محملی ندارد؛ امروز در جمهوری اسلامی اگر راجع به یک فرد عادی اتفاقی بیفتد، غوغا می شود اما مسئله شهادت شهید سلیمانی خیلی مهم است.

 

مصدق خاطرنشان کرد: شهادت حاج قاسم بیش از حیات نورانی او در مسیر ترویج انقلاب اسلامی اثرگذار است و قطعاً تعقیب آمران و مباشران این جنایت در دستور کار قوه قضائیه است.

 

این مقام مسئول  افزود: امروز دستگاه قضایی در دوره تحول و تعال مورد اقبال و انتظار مردم است و حرکت جهادی قوه قضائیه در راستای رضایت مندی مردم است و باید در مسیری حرکت کنیم که مردم راضی باشند و این یعنی اگر قضات کار خود را درست انجام دهند، مردم راضی می شوند.

 

 

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: اگر قاضی، انتظار خواهان و خوانده از محکمه را خود به جا بیاورد، کافی است

 

ارسال نظرات