کشف آثار باستانی دوره هزاره اول پیش از میلاد در مشگین‌شهر

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف آثار باستانی دوره هزاره اول پیش از میلاد در عملیات ماموران پاسگاه انتظامی صلوات شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۳۴۸۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

کشف آثار باستانی دوره هزاره اول پیش از میلاد در مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جواد تقوی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پاسگاه انتظامی صلوات شهرستان مشگین‌شهر هنگام  گشت‌زنی انتظامی در مسیر  روستای قورت‌تپه به چند حفار غیرمجاز برخورد کردند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از محل فعالیت حفاران غیرمجاز موفق به کشف یک عدد کوزه سفالی و سنگ دایره‌ای شکل شبیه دانه تسبیح که دارای قدمت تاریخی است، شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به دستگیری ۶ حفار غیرمجاز در این عملیات ادامه داد: کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قدمت آثار باستانی اشیای کشف‌شده را مربوط به دوره هزاره اول پیش از میلاد اعلام کردند.

تقوی ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه شهروندان و احساس مسؤولیت آنان در قبال حفظ آثار فرهنگی و باستانی بیان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم هرگونه اخبار و تحرکات مشکوک و مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ارسال نظرات