مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی از برگزاری یادواره ۴ هزار شهید روحانی روز چهارم خرداد ماه در قم خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۶۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی امروز ۳۰ اردیبهشت در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ارومیه، با اشاره به اینکه کنگره 4 هزار شهید روحانی در قم چهارم خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در پیش گرفتن حیات طیبه قرآنی، آموختن سبک زندگی از شهدای روحانی، حرکت در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب، شنیدن پیام ایستادگی و مقاومت شهدای روحانی اهدافی است، که از برگزاری این کنگره دنبال می‌شود.

وی برپایی نمایشگاهی مربوط به شهدای روحانیت در مصلای قم، برگزاری ۸۱۰ یادواره شهرستانی و ۵۵ کنگره استانی، چاپ ۳۴ جلد کتاب با عنوان تعهد سرخ، چاپ کتاب پیام شهدای روحانیت و ... را مهم‌ترین برنامه‌هایی برشمرد که در این راستا برگزار خواهد شد.

این مسئول گفت: مقام شهید مقام شهود و شاهد است، خداوند متعال به هیچ کسی و جایگاهی به اندازه شهدا عنایت نکرده است، به طوری که حیات ابدی دارند.

هیچ مقامی والاتر از جهاد فی‌سبیل‌الله نیست

وی با بیان اینکه هیچ مقامی والاتر از جهاد فی‌سبیل‌الله و شهادت در راه خداوند متعال نیست، ادامه داد: اینکه چهل‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توانیم جشن بگیریم، به برکت خون شهدا است.

فیاضی خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف دنیا دست به دست یکدیگر دادند و با هر انقلابی مخالفت می‌کنند، به‌ویژه مقابل انقلاب‌هایی می‌ایستند که ماهیت اسلامی داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر سوم خرداد قرار گرفته‌ایم، گفت: ایادی شرق و غرب و دشمنان با یکدیگر متحد شدند، تا انقلاب را به انزوا بکشند، ولی ملت با بصیرت ما از ولایت تبعیت کردند و مقابل استکبار ایستادند و خرمشهر را حفظ کردند، این شهدا بودند که مقابل دشمن مقاومت کردند و خون دادند.

فیاضی بیان کرد: بعد از فتح خرمشهر دشمن به این نتیجه رسید که باید با ایران سازش کند، ولی برخی دیگر مقابل این تفکر ایستادند چون معتقد بودند در این صورت اندیشه امام جهانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه، آمریکا تا امروز به دشمنی با ملت ایران ادامه می‌دهد، اضافه کرد: سوم خرداد همه سناریوهای دشمن را خنثی کرد که عامل آن فقط شهدا بودند، بزرگترین سد که مقابل ظلم ایستاد، فرهنگ ایثار و مقاومت و ملهم از نهضت حسینی بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بر لزوم احیای اندیشه‌ای که به آزادی خرمشهر منجر شد، تاکید کرد و بیان داشت: جنایتکاران داعش دست‌آموز آمریکا بودند، همان‌هایی که ایران را تروریست می‌خوانند و شعارهای حقوق بشرشان گوش فلک را کرده است، خودشان دشمن بشریت هستند.

وی با بیان اینکه مکتب سردار سلیمانی در کشورمان جاری و ساری است، گفت: ایشان با الگو گرفتن از امام حسین (ع) به میدان نبرد شتافتند، که باید راه‌شان را ادامه دهیم.

ارسال نظرات