خبرهای داغ:

ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد در گام دوم انقلاب

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان گفت: استفاده از ظرفیت مساجد برای تبیین ارزش ها در گام دوم انقلاب ضروری است.
کد خبر: ۹۴۳۴۰۹۵
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد در گام دوم انقلاب

به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت السلام و المسلمین فرزین، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان ضمن گرامیداشت سوم خرمشهر سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: این روز به عنوان یک روز ملی - مذهبی در کشور عزیزمان است و به همین منظور از رشادت ها و شجاعت های رزمندگان اسلام و شهیدان سرافراز تجلیل به عمل می آید.
وی با بیان اینکه سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان – نمادی از نصرت الهی و نمودی ازعزت، مقاومت، ایثار و پیروزی خواند و افزود: این آزادی چنان کام جان ایرانیان را شیرین کرده بود که ایران یکپارچه در شور و شعف بود و ای کاش میشد آن صحنه های عظیم شادی در عرصه دفاع و پیکار را برای جوانان، دانشجویان و نسل امروز توصیف کرد.
فرزین گفت: الطاف الهی، رهبری داهیانه امام و همچنین ایمان قلبی و روحیه قوی رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج بود که خونین شهر را دوباره به آغوش وطن برگرداند و دوباره خرمشهر نام گرفت و وعده الهی "ان تنصرو الله ینصرکم" تجلی یافت و زرین ترین برگ از دفتر افتخارات 8 ساله دفاع مقدس در برابر دیدگان جهانیان به رنگ عشق و اراده ترسیم شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی تصریح کرد: دشمن امروزه اگرچه توانسته برخی از خرمشهرهای فکری و ذهنی برخی مسئولان را برای خودش اشغال کند؛ اما ما باید مثل عملیات بیت المقدس و همان روحیه متصل به خدا بتوانیم این ها را به نفع خودمان فتح کنیم و به دشمن ثابت کنیم که نه خرمشهرهای زمینی و نه فکری ما را نمیتواند فتح کند.
وی ابراز داشت: دشمنی که میخواهد آن روحیه جهادی و مقاومت را کمرنگ کند و با نفوذ فرهنگ غرب میخواهد این مفهوم را به جامعه القا کند که نجات کشور فقط با کوتاه آمدن همه اصول و سازش با جبهه استکبار است؛ کور خوانده و ما با مواجهه کوتاه و گذار به آیات الهی و کنار هم گذاشتن ((اشدا + رحما )) و (( لا تتخذوا + واطیعوا )) می فهمیم که کدام جبهه حق است و با حفظ این روحیه در دانشجویان خاصه بسیجیان سنگر نشین خط مقدم انقلاب روز به روز پیشرفت کنیم
وی بیان داشت: ما نباید فتح های بزرگ مثل خرمشهر را از یاد ببریم چرا که دشمن با همه تجهیزات در سنگرهای بسیاری با عده و عده کمین کرده است.
فرزین از تاثیر نقش مساجد در ایام جنگ گفت و افزود: ما نباید از نقش مساجد در دوران دفاع مقدس غافل شویم؛ چرا که مساجد نقش بی بدیلی در حماسه آفرینی مردم ایران در دوران دفاع مقدس داشتند که هم بیمارستان بود-هم پایگاه نظامی بود و پشتیبانی از جنگ و مردم و شهید آوینی در این باره سخن داشته است که مسجد جامع قلب شهر بود که می تپید و مساجد مظهر استقامت بود.
وی گفت: در دفاع مقدس هم حوادث جبهه و پیامدهای سیاسی و اجتماعی آن برای مردم از طریق تریبون مساجد تبیین می شد و مردم به عنوان سفیران صادق دفاع مقدس به جان سپرده و به دیگران انتقال می دادند و مساجد همانگونه که خانه رزمندگان و شهیدان دوران دفاع مقدس بود امروزه هم بهترین کانون دینی و فرهنگی برای نشر ارزشها و اهداف آن به حساب می آید.
وی در ادامه اهمیت مساجد در شرایط فعلی نیز اظهار داشت: اگر مسئولان مساجد را به عنوان محور انتقال ارزشهای دفاع مقدس مورد توجه قرار دهند و استعدادهای هنری و ادبی بسیجیان را در پایگاه های مساجد و دانشگاه ها و نمازگزاران خلاق را شکوفا کنند در حقیقت پیوند جاودانه بین نسل امروز و ارزشهای دفاع مقدس ایجاد خواهند کرد و تلاش کنند تا مساجد را محل پیوند شریعت و سیاست کنند.
وی افزود: باید تلاش شود تا بتوانیم با تبیین گذشته و حال برای جوانان با استفاده از ظرفیت های مساجد در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که مورد تائید رهبر معظم انقلاب است گام برداریم و نقش تاریخی مسجد جامع خرمشهر در روحیه دادن به رزمندگان و مردم ایران به خوبی بر نقش مساجد صحخ می گذارد که اگر آن مسجد نبود خبری از مقاومت چند روزه نبود و امروز نیز خاستگاه اصلی شهدای مدافع حرم نیز مسجد است که در آن مکان مقدس رشد کرده و آموزه های دینی را آموخته اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار