خبرهای داغ:
اولین یادواره شهدای زن عشایر کشور در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا (ع) شهرستان خرم آباد استان لرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۴۵۹۱
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج- - لرستان: اولین یادواره شهدای زن عشایر دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا (ع) شهرستان خرم آباد استان لرستان برگزار شد.
مسئول بسیج جامعه زنان استان لرستان گفت : این یادواره به همت ستاد کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید استان لرستان و بسیج عشایری برگزار شده است .

مریم سپهوند گفت : تعداد کل شهدای زن عشایر کشور ۲۰۴ شهید زن می باشد که از بین این شهدا ۳۶ شهید مربوط به استان لرستان می باشد و سایر شهدا مربوط به استان های کرمانشاه ، خرمشهر ، کردستان و ... می باشند
وی افزود : این همایش شامل بخش های مختلف در فضای باز به سبک و سیاق جامعه عشایر برگزار گردید دارای بخش های متنوع و بومی محلی می باشد .

سپهوند گفت : از جمله بخش های این برنامه پس از تلاوت قران کریم ، خیر مقدم و خوش امد گویی توسط سردار کشکولی فرمانده محترم سپاه حضرت ابوالفضل (ع) ، سخنرانی سردار فدوی جانشین محترم فرمانده کل سپاه ، سخنرانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور ،معرفی شهدای زن ، تجلیل از خانواده های معزز شهدا و سخنرانی سرکار خانم فرنگیس حیدرپور شیرزنی از دیار گیلانغرب و ... می باشد .

سپهوند گفت : این یادواره با حضور مسئولین کشوری و استانی ، جانشین محترم فرمانده کل سپاه ، مسئول محترم بسیج جامعه زنان کشور سرکار خانم بیابانی ، و امور بانوان استان لرستان و بیش از هزار نفر از عموم مردم و بسیجیان برگزار شد.
مسئول بسیج جامعه زنان در پایان خاطر نشان کرد :این یادواره مقدمه برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور است که خرداد امسال در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
حضور موثر زنان در مقاطع مختلف تاریخ اسلام تا به امروز نشانگر اوج بصیرت ، بینایی و آگاهی زن ایرانی در همان مقطع تاریخ اولیه مبعث حضرت رسول و بعد از آن می باشد .

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در یادواره شهدای عشایر کشور که به میزبانی استان لرستان به همت بسیج عشایری و ستاد کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید استان لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه باختر بیگلر نخستین شهید زن عشایر از لارستان استان فارس در نهضت امام خمینی (ره) در سال های ابتدایی جهاد حضرت امام راحل برای ایجاد نهضت در سال ۴۳ در کنار برادر، همسر و فرزند نوجوانشان در این خطه قهرمان پرور در مقابله و مواجهه حماسی با عمال رژیم شاه به شهادت می رسد و به عنوان الگویی برای همه زنان معرفی می شوند الگویی که رهبر معظم انقلاب آن را الگوی سوم زن مسلمان نامیدند . الگویی که در نوع خود بی نظر در سراسر جهان بود ، الگویی که تعریف جدیدی از حضور اجتماعی زن در جهان معرفی کرد الگویی که مبتنی بر فرهنگ فاطمی سلام الله علیها ایجاد شد و با تاسی به سیره و رفتار بانوی بزرگ اسلام حضرت صدیقه طاهره و زینب کبری سلام الله علیها شکل گرفت .

مینا بیابانی گفت: این الگو در مقطع دفاع مقدس به اوج خود رسید و تبلور طلایی پیدا کرد و امروز همه ی ما مسئولیت و وظیفه در قبال حفظ این الگو و معرفی و توسعه این الگو و مبانی فکری که الگوی سون زن مسلمان بر آن بنا نهاده شده هستیم .
بیابانی گفت : حضور زنان مسلمان از ابتدای تاریخ تا به امروز سراسر حاکی از شور و شعور و حماسه است ، حضور موثر زنان در مقاطع مختلف تاریخ اسلام تا به امروز نشانگر اوج بصیرت ، بینایی و آگاهی زن ایرانی در همان مقطع تاریخ اولیه مبعث حضرت رسول و بعد از آن می باشد .

مسئول بسیج جامعه زنان کشور خاطر نشان کرد: این دستاورد و ارزش در انقلاب اسلامی در مورد جایگاه و کرامت زن مسلمان به اوج خود رسیده و این جایگاه را از نهضت عطیم روح الله علیه السلام و در تداوم آن به دست رهبر معظم انقلاب رسیده مسئولیت همه ما بخصوص زنان مسامان ایرانی را بیش از پیش میکند . و برای حفظ این دستاورد از هرگونه تلاش فروگذار نباشیم .
بیابانی گفت : یکی از وظایف و رسالت های زن مسلمان ایرانی این است که این دستاورد عظیم انقلاب اسلامی که مبتنی بر کرامت اسلامی زن و احیای هویت زن مسلمان ایرانی است باید حفظ کنیم .
وی افزود : هیچ نهضتی بدون جهاد تبیین و روشنگری موثر ،ماندگار و پایا نیست . رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با این جهاد عظیم معتقدند که مبارزه بدون روشنگری لاجرم به ارتجاع ختم خواهد شد و در بیان دیگر می فرمایند که مبارزه بدون تبیین و روشنگری خشک و بی نتیجه است .

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت : با توجه به سخنان رهبر میتوان نتیجه گرفت که حضور زنان ما با تأسی بر سیره حضرت زینب سلام الله علیها که تبیین گر و روایتگر موثر در حماسه کربلا بود وظیفه همه زنان ایران اسلامی است و ما باید از این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب همچنان که زینب کبری سلام الله علیها از دستاوردهای عاشورا با تبیین مجاهدانه خود انجام وظیفه کردند .
بیابانی در پایان خاطر نشان کرد : ما هم در حفظ دستاوردهای اسلام و انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم و جهاد تبیین را بر این مبنا و بر مبنای مباحث فکری در حوزه زن و خانواده ، همانا برای زن مسلمان ایرانی ، تحکیم بنیان خانواده، حفظ حریم عفاف و حجاب و به تعبیری زیست عفیفانه در حوزه تربیت نسل انقلابی و همینطور حضور اجتماعی عفیفانه و همه جانبه در جامعه است انشاء الله به این جهاد تبیین توفیق پیدا کنیم.
انتهای پیام/*
ارسال نظرات