رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس پیروز شدیم و این مثل خورشید روشن است.
کد خبر: ۹۴۳۴۸۲۹
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ویژه‌برنامه روز موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس با عنوان «میراث دفاع» که همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، امروز (سه‌شنبه) در سالن «خلیج فارس» موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه، عملیات بیت‌المقدس بی‌بدیل و بزرگترین عملیات دوران دفاع مقدس بود که روند و سرنوشت جنگ تحمیلی را تغییر داد، اظهار داشت: امروز روز سوم خرداد، سالروز حماسه بزرگ عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس است که ضرورت دارد یاد و خاطره تمامی رزمندگان، جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس به‌ویژه حماسه‌سازان عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس را گرامی داریم.

سردار کارگر پیروز و فاتحان اصلی دفاع مقدس را مردم به فرماندهی حضرت امام خمینی (ره) دانست و افزود: وجود امام راحل در دوران دفاع مقدس و حضور آحاد مردم در کنار نیرو‌های مسلح در جبهه‌ها، بویژه در عملیات بیت‌المقدس بی‌نظیر بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ملت غیور و همیشه در صحنه «ما می‌توانیم» را در عملیات بیت‌المقدس به منصه‌ظهور رساندند، گفت: آزادسازی خرمشهر نماد عملیات بیت‌المقدس بود؛ این عملیات در زمان خودش دستاورد‌های بسیاری داشت و برای آینده و امروز ما نیز الهام بخش بود. همانطور که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در بیانات خود فرمودند که خرمشهر‌ها در پیش است؛ خرمشهر‌هایی که ممکن است از عملیاتی که در خرمشهر انجام گرفت، سخت‌تر باشد.

وی در ادامه با اشاره به جنگ نرم و جنگ اقتصادی که دشمن علیه کشور ما به راه انداخته است، تصریح کرد: با وجود اینکه دشمن از همه طرف به ما هجوم آورده است؛ اما خوشبختانه با همان روحیه دفاع مقدسی و جهادی، ملت غیور ما پیروز میدان بوده و خواهد بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در جایی گفته بود که اگر تمامی ارزش‌های اسلام بعد از شهادت حضرت علی بن ابیطالب (ع) را بخواهیم در یک نمایشگاه ببینیم آن نمایشگاه دفاع مقدس است.

سردار کارگر با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دفاع مقدس همانند یک تابلوی بزرگی است که هرچه به آن نزدیک می‌شویم عظمت آن بیشتر خودش را نشان می‌دهد، عنوان کرد: اگر دفاع مقدس و دستاورد‌های آن نبود امروز خبری از امنیت و آزادی در این کشور نبود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما در دفاع مقدس پیروز شدیم و این مثل خورشید روشن است؛ این پیروزی فقط با وحدت ملت ایران میسر شد. اگر به ۲۰۰ سال قبل از دفاع مقدس نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که چه اتفاق‌های ناگواری افتاده است، اما در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.

سردار کارگر در ادامه دفاع مقدس را جزو هویت هر ایرانی دانست و از نگاه ارزشمند وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد و افزود: در طول هشت سال گذشته آثار دفاع مقدس، موزه‌ها و یادمان‌هایی که در مناطق عملیاتی است را به‌عنوان میراث فرهنگی ثبت ملی کردیم. امروز نیز یادمان شهدای گمنام به‌عنوان میراث ناملموس ثبت شد. میراث ملموس نیز خود یادمان‌ها هستند که در سراسر کشور با توافقی که با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته است، به صورت شایسته ثبت و حفظ خواهدشد.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه باید روایتگری دفاع مقدس ثبت ملی شود، گفت: راهیان نور توسط سه گروه اداره می‌شود؛ گروه اول خادمین، گروه دوم راویان و سومین گروه مبلغان هستند. ما در سال ۱۳۹۷ و قبل از اینکه بیماری کرونا شیوع پیدا کند، بیش از هفت میلیون نفر در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور پیدا کرده بودند؛ بر این اساس قولی که به رهبر معظم انقلاب اسلامی داده‌ایم، ان‌شا‌الله این آمار بیشتر خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به این که اغلب حاضران در اردو‌های راهیان نور جوانان هستند، ادامه داد: امسال که راه‌اندازی راهیان نور خیلی دیر اعلام شد، از ۲۰ اسفند تا ۱۰ فروردین بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فقط در استان خوزستان حضور پیدا کردند که قریب به ۷۰ درصد زائران برای اولین بار حضور پیدا کرده بودند. راهیان نور بزرگترین همایش فرهنگی کشور است که قابلیت ثبت جهانی دارد.

ارسال نظرات