گرامیداشت هفته مقاومت در فرخشهر؛

آزادی خرمشهر نقطه ایران است

استاندار چهار محال وبختیاری در مراسم گرامیداشت هفته مقاومت و سالروز فتح خرمشهر در فرخشهر گفت: آزادی خرمشهر نقطه ایران است.
کد خبر: ۹۴۳۴۹۱۰
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛ مراسم گرامیداشت هفته مقاومت و سالروز فتح خرمشهر با حضور رزمندگان و خانواده های معظم شهدا و بسیجیان به همت حوزه مقاومت فرخشهر برگزار شد.

در این مراسم غلامعلی حیدری با گرامیداشت هفته مقاومت و سالروز فتح خرمشهر گفت: سوم خرداد سال 61 یکی از مهمترین وقایع در طول تاریخ انقلاب اسلامی و مهم ترین نبرد رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس است.

استاندار چهار محال وبختیاری ادامه داد: در طول تاریخ چندین مرتبه خرمشهر دست به دست شد و حاکمان وقت  برای باز گرداند این شهر باج دادند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی، آزاد سازی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام با ایستادگی و مقاومت انجام شد و این مهم به یاد ماندنی ‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است و این پیروزی بزرگ  مایه افتخار ملت بزرگ ایران در جهان است.

یادگار سالهای دفاع مقدس به حمایت شیطان بزرگ، جهان غرب و کشورهای وابسته از رژیم بعث عراق در جنگ با ایران اشاره کرد و افزود: ۳۵ کشور جهان برای پیروزی صدام در جنگ با ایران او را حمایت مالی و تجهیزاتی کردند و ۱۵ کشور نیز برای مقابله با ایران اسلامی در جنگ نیرو  اعزام کردند.

حیدری، اظهار داشت: آزادی خرمشهر یک عبرت بزرگ بود، رژیم بعث عراق بر در و دیوار خرمشهر در دوران اسارت این شهر شعار نوشته بودند" ما آمدیم تا بمانیم، استحکامات ایجاد شده در این شهر به قدری بود که باز پس گیری خرمشهر را غیر ممکن کرده بود و صدام هم با اطمینان اعلام کرد " اگر ایران خرمشهر را گرفت، کلید بصره را به آنها می دهم" که به قول خود عمل نکرد و کلید بصره را نداد.

استاندار چهار محال وبختیاری گفت: فتح خرمشهر بزرگ ترین پیروزی ایران اسلامی بر دشمن بود که قدرت واقعی جمهوری ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد، آزادسازی خرمشهر نمونه ای بارز از وحدت، همبستگی، انسجام و همدلی است، در این عملیات ارتش، سپاه، بسیج، سایر نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم با لبیک گویی به ندای امام خمینی (ره) برای رهایی خرمشهر به میدان آمدند.

یادگار سالهای دفاع مقدس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، همزمان با سوم خرداد سالروز عملیات افتخار آفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، که فرمودند "خرمشهرها در پیش است" افزود: زندن عین اسد با موشک های نقطه زن سپاه، جمع کردن بساط داعش در عراق و سوریه با فداکاری و ایثار سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، یک فتح خرمشهر است، روی پای خود ايستادن، عدم وابستگی به بیگانگان یک فتح خرمشهر است، نجات اقتصاد کشور، نجات فرهنگ و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک فتح خرمشهر است.

حیدری، اظهار داشت: در حین عملیات رزمندگان اسلام در سالهای دفاع مقدس و در جبهه های نبرد حق علیه باطل ، منافقین کوردل ضدانقلاب در داخل با دشمنان هماهنگ شده بودند و با انجام ترور 17هزار انسان بی گناه را مظلومانه به شهادت رساندند.

یادگار سالهای دفاع مقدس به تأکید مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: در زمان طاغوت سران کشور برای انجام هرکاری در کشور بدنبال گرفتن چراغ سبز از امریکا و جهان غرب بودند، اما انقلاب اسلامی به سلطه غرب و شرق پایان داد، باید عزت، اقتدار و عظمت ایران اسلامی برای نسل جوان به خوبی تبیین شود، از مهم‌ترین رویکردها و شیوه‌های حرکت انقلاب اسلامی تبیین است،جهادتبیین ازاهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استاندار چهار محال وبختیاری، به اقدام اخیر دولت به هدف مند کردن یارانه ها اشاره و افزود: هدفمند پرداخت کردن یارانه‌ها به اقشار ضعیف یکی از مزایای طرح اقتصادی دولت است و این اقدام برای نجات اقتصاد کشور و نیز عادلانه شدن کمک دولت به طبقات نیازمند صورت گرفت، که باید از سالها قبل انجام می شد ولی متوقف مانده بود،  همه کارشناسان برای نجات اقتصاد کشور به این مهم تأکید دارند، این اقدام مصوبه مجلس شورای اسلامی است و دولت آیت الله رییسی برای نجات اقتصاد کشور از آبروی خود مایه گذاشت.

در آغاز این مراسم حجت‌الاسلام محمدرضا جعفری امام جمعه فرخشهر با تبریک هفته مقاومت و سالروز عملیات افتخار آفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر با خیر مقدم گویی به حضار در سخنان کوتاهی با استفاده از نظر کارشناسان، به چهار عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و رزمندگان اسلام در سالهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رهبری دینی حضرت امام خمینی(ره) - حضور روحانیت بصیر و انقلابی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، - الگوگیری انقلاب اسلامی از عاشورا حسینی و قیام حضرت سیدالشهدا علیه السلام در کربلا و نیز  فرهنگ انتظار، موجب پیروزی و صدور انقلاب اسلامی شد.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، همخوانی و اجرای سرود "سلام فرمانده" با حضور پر شور دانش آموزان، خاطره گویی فرماندهان و یادگاران سالهای دفاع مقدس، مداحی و توسل به حضرت امام جعفرصادق علیه السلام ، تجلیل از دو خانواده معظم شهید عملیات افتخار آفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار