کارشناس مسایل مذهبی بیان کرد؛

عفو و بخشش یکی از مهمترین ویژگی های امام صادق علیه‌السلام است

ویژه برنامه شهادت مظلومانه حضرت امام صادق علیه السلام در حسینیه حضرت رقیه سلام الله علیها وردنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۵۷۰۹
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام عبدالصمد کاظمی با تسلیت شهادت ششمین امام شیعیان گفت: عفو و بخشش یکی از مهمترین ویژگی های امام صادق علیه‌السلام است.

وی به بیان بخشی از فضایل آن امام همام اشاره کرد و ادامه داد: سیره زندگی حضرت امام صادق علیه السلام باید اولویت زندگی ما باشد و ما باید به عنوان یک پیرو مکتب اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام جامه عمل بپوشانیم.

 کارشناس مسایل مذهبی به فعالیت‌های علمی حضرت امام صادق علیه السلام اشاره کرد و افرود: در دوران امامت آن حضرت به علت ضعف حکومت اموی، آزادی بیشتری برای ابراز عقیده به وجود آمد و بحث‌های علمی بسیاری در موضوعات مختلف درگرفت، این آزادی علمی و دینی که برای کمتر امامی از ائمه دوازده‌گانه وجود داشت، سبب شد تا شاگردان امام آزادانه در مباحث علمی شرکت کنند.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: مردم در مسجد از او سؤالات فقهی‌شان را می‌پرسیدند و حضرت امام صادق علیه السلام با استفاده از این فرصت، روایات فراوانی در زمینه‌های گوناگونِ فقه، کلام و ... بیان فرمودند، دانش و فقه آن امام همام دنیا را پر کرده بود در همه مخافل و مجالس از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام حدیث نقل می‌کردند.

ارسال نظرات