خبرهای داغ:
همدان- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۵ درصد از دانش آموختگان هنرستان‌ها جذب بازار کار می‌شوند، گفت: این نشانه بارزی از نقش‌آفرینی دانش آموزان در توسعه کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۷۷
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر یوسف نوری در جلسه شورای اداری استان همدان که با حضور مسئولین استانی در سالن شهدای استانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: هزینه در حوزه تعلیم و تربیت نوعی سرمایه‌گذاری است چراکه نقش معلمین و آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف چشمگیر و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه این‌ها ذخایری برای ما هستند و اگر درست حرکت کنند تفکر نوین اسلامی شکل می‌گیرد، افزود: باید با این تفکر نسبت به جامعه توجه جدی داشته باشیم، ارزش افزوده آموزش و پرورش بعد از معادن بالاترین ارزش افزوده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پس از همه‌گیری کرونا مدارس بازگشایی شد، گفت: در دوران شیوع کرونا مدارس باید آخرین نقطه تعطیلی و اولین مرکز برای بازگشایی مجدد باشد؛ چراکه این تعطیلی مدارس باعث افت شدید تحصیلی دانش‌آموزان در کشور شده است و برای جبران این عقب‌ماندگی آموزشی، از ابتدای تیر ماه پایگاه‌های تابستانی مدارس فعال می‌شوند و کلاس‌های مختلفی برگزار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید نقش آموزش و پرورش در فرهنگسازی افزایش یابد، ابراز داشت: لازم است حکمرانی شایسته و مؤثر در جامعه دانش بنیان داشته باشیم؛ اگر به دانش آموزان فرصت یادگیری داده شود در آینده می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

نوری بیان کرد: ۴ میلیون دانش‌آموز در کشور نیاز به کلاس درس دارند که با توجه به افزایش تراکم جمعیتی در چند سال اخیر اقدام به جذب معلم در آموزش و پرورش بسیار ضروری است که با حمایت دولت سیزدهم ۳۴ هزار و ۸۰۰ نیروی جدید استخدام و جذی این وزارتخانه شدند با توجه به اینکه در سال‌های اخیر اقدامات مؤثری در زمینه جذب نیرو در این وزارتخانه صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش این وزارتخانه است؛ امسال از طریق برگزاری آزمون استخدامی ۳۸ هزار و ۸۱۳ معلم در قالب ماده ۲۸، جذب نهاد تعلیم و تربیت می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۵ هزار دانشجوی سال آخر در دانشگاه فرهنگیان داریم که باید سال آخر کارورزی خود را در مدارس انجام دهند و با اقدام ۲۵ هزار نفر دانشجو از این طریق جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وی عنوان کرد: در توسعه فضا‌های آموزشی و ساخت و ساز‌ها از محل سفر‌های استانی دولت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه‌ای که داشتیم به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و بخشی از آن هم از منابع دیگر از جمله ذخیره ارزی است که به نتیجه خواهد رسید.

نوری با بیان اینکه رشد جمعیت، مهاجرت و فرسودگی مدارس و... اجازه نمی‌دهد به درستی به ساخت و ساز و بهسازی فضا‌های آموزشی بپردازیم، گفت: در ۶ ماهه گذشته پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در سفر دولت ۲ برابر شده است و باید روش‌های دیگری برای این موضع طراحی کنیم.

وی ابراز داشت: ۱.۵ میلیون یورو اعتبار از طریق سازمان انرژی اتمی برای انجام فعالیت‌های درسی و آموزشی صلح‌آمیز هسته‌ای در مدارس اختصاص دادیم که از هفته آینده با استفاده از برترین پروفسوری جهان برای معلمین زیست، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و گواهی بین المللی برای آن‌ها صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۵ درصد از دانش آموختگان هنرستان‌ها جذب بازار کار می‌شوند، گفت: این نشانه بارزی از نقش‌آفرینی دانش آموزان در توسعه کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات