فرمانده سپاه پیشوا:

روز ١۵ خرداد ١٣۴٢ آغاز نهضت مقدس اسلامی و مبارزه با طاغوت و طاغوتیان بود

فرمانده سپاه پیشوا گفت: 15 خرداد ١٣۴٢ روز آغاز نهضت مقدس اسلامی، روز مبارزه با طاغوت و روزی است که ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمد و برای مقابله با دشمنان اسلام وارد صحنه شد.
کد خبر: ۹۴۳۶۹۸۸
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار غلامعلی درویش متولی فرمانده سپاه شهرستان پیشوا در گفتگوی خبری اظهار داشت: یوم الله 15 خرداد که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) دستاورد عظیمش پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن 57 بود، نقطه عطفی در تاریخ معاصر محسوب می گردد . روزی که مردم به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند و علیه نظام ستمشاهی شوریدند. 15 خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی، روز مبارزه با طاغوت و طاغوتیان و روزی است که ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمد و برای مقابله با دشمنان اسلام وارد صحنه شد.

وی افزود: در سحرگاه 15 خرداد سال 1342، دژخیمان رژیم ستمشاهی به خانه ی امام در قم یورش بردند و امام خمینی« قدس سره» را که سه روز پیش از آن، به مناسبت عاشورای حسینی در مدرسه ی فیضیه، طی سخنان کوبنده ای پرده از جنایات شاه و اربابان امریکایی و اسراییلی او برداشته بود، دستگیر و دور از چشم مردم به زندانی در تهران منتقل کردند.

فرمانده سپاه پیشوا بیان کرد: مردمان انقلابی ایران اسلامی علی الخصوص مردم انقلابی و ولایتمدار و بصیر و شهیدپرور و همیشه در صحنه شهرستان های پیشوا ورامین و قرچک که به قصد اعتراض از خانه هایشان بیرون آمده و به صورت کفن پوش به حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند با قیام گسترده ی خود نشان دادند که خواستار برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستمشاهی هستند اما گلوله های رژیم دست نشانده پهلوی قلب صدها مسلمان انقلابی را در 15 خرداد نشانه رفت .

وی گفت: با پیروزی انقلاب، رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمودند:"پانزده خرداد یک مصیبتی بود برای ملت ما، لکن مبدأ جنبش بود" و همچنین این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند .

فرمانده سپاه پیشوا خاطرنشان کرد: هرساله در شهرستان مقدس پیشوا مراسم گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و شهدای قیام مردمی ١۵ خرداد برگزار می شد و امسال نیز مراسم راهپیمایی قیام ١۵ خرداد روز یکشنبه ١۵ خرداد ساعت ١۰:٣۰ صبح از میدان امام خمینی(ره) تا صحن مطهر جعفربن موسی الکاظم (ع) و با سخنرانی سردار فدوی جانشین محترم کل سپاه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات