پیروان امام روح‌الله به سوگ ۳۳ سال فراق نشستند

مراسم سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) امروز ۱۴ خرداد، با حضور ده‎ها هزار نفری مردم مؤمن و وفادار ایران اسلامی در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۷۱۹۳
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از دو سال انتظار به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا، بار دیگر عاشقان و دلدادگان امام روح‌الله در حرم مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی گرد هم آمده‌اند تا در سی‌وسومین سالگرد رحلت این امام همام، به سوگ و عزاداری بنشینند و نیز با مکتب و انقلابی که سراسر نور و شگفتی است، بیعتی دوباره کنند.

امروز تمام ایران در غم و اندوه امامی می‌گرید که به پشتوانه اسلام و امت اسلام بساط ظلم و ستم و حکومت ظالمان را از این کشور جمع کرد تا حکومت حق و حکومت الهی در سراسر این مرز و بوم گسترانده شود.

حرم مطهر امام خمینی(ره) بعد از دو سال شاهد برپایی مراسم عزاداری و بزرگداشت امام راحل به شکل حضوری است. در این دو سالی که ویروس کرونا امکان هرگونه تجمع را از پیروان مکتب امام خمینی(ره) سلب کرده بود، با رشادت‌ها و ایثارگری‌های مدافعان و شهیدان عرصه سلامت، این ویروس منحوس مهار شده و هزاران نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانسته‌اند از مسیرهای دور و نزدیک خود را به حرم مطهر امام راحل برسانند تا در عزای فقدان عادل‌ترین، عدالت‌خواه‌ترین و مردمی‌ترین رهبری بنشینند که انقلابش در تاریخ معاصر دنیا بی‌بدیل است.

با وجود اینکه حجت‌الاسلام انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) از وجود محدودیت‌‎ها برای ثبت‌نام کاروان‌ها به خاطر حفظ سلامت هم‌وطنانمان خبر داده، اما جوشش مردمی به حدی است که هرکه با وسایل نقلیه شخصی، پای پیاده و از دور و نزدیک به هر طریق ممکن خود را به حرم مطهر امام خمینی(ره) می‌رسانند تا از قافله عشق عقب نمانند.

امسال همانند سال‌های گذشته ثبت‌نام میلیونی برای حضور در مراسم رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی انجام نشده و بنا شده تا سقف ۱۵۰ هزار نفر از ۱۰ استان همجوار تهران در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند.

طبق اعلام ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) مراسم سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام روح‌الله از ساعت ۹ صبح به طور رسمی آغاز می‌شود.

همچنین به دلیل وجود برخی مشکلات کرونایی در کشورهای مبدأ در دعوت از شخصیت‌های خارجی برخی برخی محدودیت‌ها و پیش‌گیری‌هایی انجام شده است.

طبق اعلام ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) به دلیل وجود برخی مشکلات کرونایی در کشورهای مبدأ در دعوت از شخصیت‌های خارجی برخی برخی محدودیت‌ها اعمال شده است.

مراسم در حرم مطهر امام خمینی(ره) با تلاوت قرآن مجید آغاز شد و در ادامه مراسم مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) برگزار شد.

از ساعت‌های آغاز صبح و قبل از آغاز رسمی مراسم بزرگداشت، تمامی راه‌های منتهی به حرم مطهر  امام روح‌الله در بخش آفتاب مملو از عاشقان و دل‌دادگانی بود که هنوز داغ از دست دادن معمار کبیر را در دل خود دارند و قدری از ارادت خود به ایشان کم نکرده‌اند؛ ۳۳ سال از رحلت بزرگی سپری می‌شود که هنوز داغ نشسته بر دل ایران تازه و حجم اندوه آن بزرگ و فراموش نشدنی است.

برای این مراسم تدابیر ویژه پزشکی و بهداشتی هم در نظر گرفته شده است، به طوری‌که ده‌ها دستگاه آمبولانس اورژانس با استقرار در مسیرهای منتهی به حرم امام راحل آماده خدمت‌رسانی به زائران حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی هستند. عوامل اورژانس همچنین در ورودی‌های حرم مطهر استقرار یافته و به برخی از مراجعان خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کنند و از سوی دیگر در ورودی حرم مطهر نیز ده‌ها ایستگاه صلواتی مستقر شده و از زائران پذیرایی می‌کنند.

گفتنی است در مراسم امروز، رهبر معظم انقلاب اسلامی به سخنرانی خواهند پرداخت که این سخنرانی بسیار حائز اهمیت و دارای ابعاد گسترده‌ای است، البته پیش از آغاز سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی یادگار امام خمینی(ره) ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، سخنانی را مطرح خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، یادگار امام راحل، در این مراسم با عرض خیرمقدم به حاضران و تسلیت سی‌وسومین سالگرد وفات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: جلسه سالگرد امسال ارتحال امام سالگرد ممتاز و متفاوتی است. بعد از دو سال و با توجه به شرایط ویژه، تصمیم بر آن شد تا مراسم امسال متفاوت برگزار شود و از کسانی که نتوانستیم در خدمتشان باشیم، عذرخواهی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مظهر خوبی‌های بسیاری است و همچنین مظهر آرمان‌های بسیار بزرگ که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند، اظهار داشت: امام یک حقیقت ناب بود، یک روح مطهر را در جامعه ما رقم زد. واقعیت این است که اگر بخواهیم زندگی امام را با هم مرور کنیم نقاط بسیار درخشان در شخصیت ایشان است که از جمله مهمترین‌شان این است که امام توانستند خود را مظهر آن آرمان‌ها نشان دهند. این آرمان‌ها همان آرمان های پرشکوه انقلاب اسلامی است.

یادگار امام راحل بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین جمله‌ای را دارند که می‌گویند این انقلاب بی‌نام امام در هیچ کجا شناخته شده نیست. استعمارستیزی و استکبارستیزی و مبارزه با تحجر از ویژگی‌های امام راحل است. در عمر پربرکت امام راحل آرمان‌هایی وجود داشته که از همان ابتدا ملت را به این آرمان‌ها فراخوانده است.

سیدحسن خمینی گفت: رژیم منحوس پهلوی مظهر وابستگی به دشمنان بود و این وابستگی خود را از جهات مختلف نشان می‌داد و در جاهای متفاوت وابستگی خود را به عرصه ظهور می‌رساند. اما وقتی زندگی امام راحل را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که زندگی ایشان سراسر تلاش برای استقلال کشور بود.

حضور وارثان قیام ۱۵ خرداد، کاروان های زیارتی بخش رودبار قصران و بیش از ۲ هزار پاکدشتی

صدها نفر از مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار پیشوایی، روز شنبه با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع)، مبداء حرکت کفن‌پوشان در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، پس از تجدید میثاق با شهدای انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم به منظور شرکت در سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، عازم مرقد مطهر ایشان شدند. وارثان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، همانانی که امام راحل برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان ۱۵ خرداد را تا ابد عزای عمومی اعلام کرد.

سمت دیگر حرم امام نیز شاهد حضور مردم خداجوی و ولایت مدار شهرستان پاکدشت  هستیم که از چند روز قبل، با سیاه‌پوش کردن معابر و خیابان‌ها و برپایی مراسم مختلف، خود را برای شرکت در سی و سومین سالگرد ارتحال امام راحل آماده کرده بودند، صبح روز شنبه با استفاده از اتوبوس‌هایی که توسط شهرداری تهیه شده بود، به سمت حرمم امام آمده اند تا عشق و ارادت خود را به بنیانگذاری جمهوری اسلامی به نمایش گذارند.

کاروان های زیارتی یاوران ولایت از بخش رودبار قصران نیز امروز همراه انبوه جمعیت  برای شرکت در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) عازم مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار