مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) کرج:

سیره زندگی امام خمینی(ره) الگویی مناسب برای یک خانواده موفق است

حجت الاسلام اسکندری فر درجمع فرماندهان و اعضای شورای پایگاه های مقاومت بسیج ۲۲۰ حضرت هاجر(س) گفت: سیره زندگی امام خمینی(ره) و نوع آداب معاشرتشان با اعضای خانواده الگویی مناسب برای یک خانواده موفق است.
کد خبر: ۹۴۳۷۴۶۱
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴

حجت الاسلام اسکندری فر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: خانواده با توجه به ماهیت و موقعیت اجتماعی آن و نقشی که در قوام و سلامت جامعه بازی می کند در سیره امام خمینی (ره) دارای جایگاه والایی است که با الگو از چنین خانواده ای در سیره امام(ره) به سعادت خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین هسته های جامعه خانواده است، افزود: سیره زندگی امام خمینی (ره) و نوع آداب و معاشرت‌های ایشان با اعضای خانواده  الگویی نمونه و سرآمد برای یک خانواده موفق است.

حجت الاسلام اسکندری فر خاطر نشان کرد: سبك زندگی بسيج بايد اسلامی باشد و زندگی بسيجيان به عنوان افراد صالح جامعه، نشات گرفته از آموزه های دينی، زندگی و سیره بزرگان  باشد.

به گفته وی، نقش و ماهیت خانواده به عنوان مهمترین و اولین گروه اجتماعات بشری از زمان پیدایش انسان‌ها همواره مورد اهمیت و ارزش بوده است و تأثیر این نهاد بر پایداری و تعالی جامعه در همه ادوار تاریخی مورد توجه مسئولان حکومتی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: قداست ارزش معنوی خانواده  به گونه‌ای است که در دین اسلام به صورت گسترده و با جزئی‌ترین مسائل مربوط به ازدواج، فرزند و همسرداری صحبت شده است.

این مسئول خطاب به بسيجيان گفت: شما به عنوان نخبگان فرهنگی، بايد بصيرت خود را ارتقا دهید و در عرصه انقلابی بودن و انقلابی ماندن برای ديگران الگو باشید.

وی در ادامه با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری در تبيين شاخص مكتب سياسی امام خمينی (ره)، گفت:از شاخص های برتر، تركيب معنويت با سياست است، چون همه ی مواضع و رفتارهای امام، خدا محور بود و نمونه بارز آن"خرمشهر را خدا آزاد كرد" می باشد.

به گفته وی پاسداری از ارزش ها از شاخص های دیگری است كه مظهر آن تبيين مسأله ی ولايت فقيه توسط امام بزرگوار بود و عدالت اجتماعی را به عنوان آخرين و اصلی ترين شاخصه مكتب سياسی امام راحل برای حفظ و ادامه راه انقلاب لازم و ضروری دانست.

وی در پایان بر ادامه مسير روشن انقلاب شكوهمند اسلامی بر اساس اين شاخصه های مهم تاكيد كرد.

خبرنگار: سپیده بهرامی

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار