حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر ضرورت توجه به فعالیت های فرهنگی تاثیرگذار برای زوار در ایام اربعین حسینی، گفت: لازم است که بخشی از اعتبارات اربعین برای انجام فعالیت های فرهنگی تاثیرگذار اختصاص یابد.
کد خبر: ۹۴۳۷۵۶۱
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۶ خرداد) در دیدار با مدیر و کارکنان حج و زیارت استان ایلام، اظهار کرد:  برای اربعین حسینی سال جاری ۱۳ استان معین در استان ایلام در راستای خدمات رسانی به زوار حسینی مشخص شده است و همچنین ستاد مرکزی اربعین نیز بر روند اجرای فعالیت ها در استان نظارت دارد.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با تاکید اینکه ما به عنوان متولیان اربعین در استان باید به موضوع مطالبه فرهنگی برای ارائه خدمات فرهنگی به زوار توجه داشته باشیم، ابراز کرد: همانگونه که بخشی از هزینه ها برای اسکان و پذیرایی زوار در نظر گرفته می شود لازم است که بخشی از اعتبارات نیز برای انجام فعالیت های فرهنگی تاثیرگذار اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه ولایت و اربعین حسینی نعمت های بزرگی است که خداوند متعال به ما عطا کرده است، تصریح کرد: اهمیت حج نیاز به فرهنگ سازی به عنوان یک واجب که حضرت ابراهیم(ع) در زمان خود و در دین مبین اسلام به عنوان یک تکلیف در صورت استطاعت مالی است، حج و نماز در کنار هم به عنوان واجب قرار دارند.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه در راستای امر به معروف و نهی از منکر، حج یکی از فریضه های لازم برای مطرح شدن در سطح جامعه است، تصریح کرد: دشمن تبلیغاتی سوء در راستای عدم بجا آوردن حج دارند که مردم را از تکالیف الهی که دارند دلسرد کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه حج نماد و نمایش اقتدار جهان اسلامی است، خاطرنشان کرد: از زحمات کارگزاران حج و زیارت تقدیر می شود، خوشبختانه یک رضایت عمومی در بین حاجیان از عوامل اجرایی و خدمات رسان  وجود دارد و  بهتر است که این عوامل با توجه به اشتراکات فرهنگی و زبانی از بدنه خود استان باشند.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات