نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امام خمینی(ره) هیچگاه در مسایل سیاسی دنبال کسب قدرت نبود و تنها برای رضای خدا و خدمت به ملت ایران قیام کرد و انچه انجام داد ادای تکلیف الهی بود.
کد خبر: ۹۴۳۷۲۳۴
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های نمازجمعه این هفته ایلام افزود: امام راحل برای نجات جان انسانها در شرایطی قیام کرد که نامی از دین در هیچ جای دنیا باقی نمانده بود و هیچ نظریه پردازی گمان نمیکرد حکومت دینی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: حکومت امام راحل با عنوان انقلاب اسلامی بر مبنای دین مبین اسلام شکل و در آن زمان در کشورهای غربی از جمله آمریکا و یا اتحادیه شوروی دین را قبول نداشتند و ارزش و نقشی برای دین قایل نبودند.

وی گفت: کسانیکه دین را افیون ملتها می دانستند فردی را دیدند که از حوزه علمیه قم برخاست و قیامش آنچنان آثاری داشت که در تمام قاره های دنیا فراگیر شده است.

خطیب جمعه ایلام با ذکر اینکه عظمت انقلاب اسلامی ایران به شناخت نیاز دارد، افزود: امام راحل موفق شد در حکومتش دین را به صحنه اجتماع در بیاورد و دین را با سیاست و معنویت پیوند و آنرا در عرصه اجتماع پیاده کرد.

کریمی تبار بیان کرد: امام راحل برای مردم نقش و ارزش مهمی مبتنی بر مبانی دینی، فرهنگی و انقلابی قایل بود، ایشان هدفش به صحنه آوردن مردم و مشارکت در تعیین و تغییر سرنوشت بود که مردم نیز همراه همیشگی اش بودند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: مردم تاکنون هزینه زیادی داده و همواره در همه صحنه ها پای نظام بوده که بدون شک اگر این همراهی تداوم داشته باشد، انقلاب اسلامی ماندگار و هیچ ضربه ای به آن وارد نخواهد شد.

وی با ذکر اینکه شجاعت امام راحل مثال زدنی است، ادامه داد: ایشان با وجود مخالفت دشمنان قیام‌ کرد و با تحمل تبعید و زندان ولی در تحقق هدفش کوتاه نیامد.

وی با بیان اینکه امام در شرایط سخت جنگ هیچگاه پناهگاه نمی رفت و همواره در کنار مردم بود، افزود: در شرایطی که ملت ایران شهید دادند، فرزند و شاگردان ایشان شهید شدند چراکه با خدا معامله کرده بود.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار بیان کرد: خدارا شاکریم که امروز رهبر معظم انقلاب به رغم تحریم ها، تهدیدها و جنگ نرم همچون امام راحل با همان خط و مشی انقلاب را در دنیای طوفانی امروز بخوبی هدایت کرده و طرفدارانش روز به روز در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: امروز سران آمریکا اعتراف می کنند که قدرت دنیا به نفع جمهوری اسلامی ایران پیش می رود و بدون شک قدرت بازدارندگی ایران از برکت خون شهداست بطوریکه در مذاکره دشمن طوری حرکت نمی کنیم که خوشایند آنها باشد و میز مذاکره را ترک نکنند.

وی به توقیف کشتی های نفتکش ایران توسط یونان به دستور آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر آمریکا به یونان دستور توقیف داد و راهزنان دریایی نفت آنرا دزدیدند، اما جمهوری اسلامی ایران دو کشتی یونانی را با حجم بالاتری از نفت در کنار دید آمریکایی ها مصادره و این عظمت ایران را نشان می دهد بطوریکه کشورهای همپیمان یونان و عضو ناتو قدرت مقابله با ایران را نداشتند.

خطیب جمعه ایلام با تاکید بر اینکه دشمن از تغییر نظام ایران مایوس شده است، ادامه داد: دشمنان به این نتیجه رسیده که با جنگ نظامی و سخت نمی توانند مقابل ایران بایستند اما در جنگ فرهنگی تمام توان خود را بکار گرفته و مذبوحانه در تلاشند تا افکار جوانان ایرانی را مخدوش کنند.

وی با انتقاد از حضور بازیگران و فیلمسازان ایرانی در جشنواره کن گفت: در این جشنواره برخی فیلمسازان ایرانی را راه داده و آنها را برنده جایزه می کنند، اولین سوال اینست چرا هنرمندان روسی که تحریم هستند را به این جشنواره راه نمی دهند ولی ایرانیان که کشورشان تحریم است راه یافته اند؟

وی گفت: اگر فیلم های ایرانی بر اساس مبانی ارزشی باشد، راه پیدا نمی کنند، چراکه شرط شرکت در این جشنواره ها این است که علیه جمهوری اسلامی سیاه نمایی کنند.

امام جمعه ایلام نا امید کردن مردم، ضد دین بودن، تبلیغ همجنس گرایی را از جمله اقدامات این جشنواره ها عنوان و ادامه داد: در پوستر فیلم عنکبوت مقدس در اقدامی زشت و موهن شهر مقدس مشهد نمایش داده می شود.

وی ادامه داد: مقدسات ایرانیان را به عنوان خانه عنکبوت که خانه ای ضعیف است نشان داده و با این اقدام ها تصور می کنند مقدسات ما در حال نابودی است.

وی به آیاتی از سوره مبارکه عنکبوت اشاره کرد و گفت: در این سوره بیان شده آنانکه به غیر خدا متوسل می شوند، این تمسک مانند خانه عنکبوت است که ناپایدار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مقدسات ایرانیان و شیعیان ماندنی خواهند بود، گفت: نمونه بارز آن سرود سلام فرمانده است که فراتر از مرزها پیش رفته و شعار نسل چهارم انقلاب اسلامی ایران شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: به عقیده صاحبنظران هنری جایزه این جشنواره ارزش هنری ندارد و در واقع به هنجارشکنی، توهین به مقدسات، کشف حجاب و ارزش ستیزی جایزه اهدا شده است.

وی گفت: این مسائل اوج تلاش دشمن است که تصور دارند با این کارها و هزینه های میلیاردی مسیر انقلاب را تغییر خواهند داد.

وی همچنین با اشاره به روی کار آمدن تیم مدیران دولت جدید گفت: چنانچه مدیران با جدیت پای کار باشند، قله سختی ها را پشت سر می گذاریم و به رفاه و اسایش خواهیم رسید.

نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست ها اهانت به ساحت مقدس امام رضا (ره) را در فیلم عنکبوت مقدس محکوم و صلوات خاصه امام مهربان را دسته جمعی قرایت کردند.

ارسال نظرات