به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال جانسوز امام خمینی(ره)، سازمان بسیج اساتید و طلاب و روحانیون سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، اطلاعیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۳۷۷۲۶
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
اطلاعیه بسیج اساتید و طلاب و روحانیون سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال جانسوز امام خمینی(ره)، سازمان بسیج اساتید و طلاب و روحانیون سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، اطلاعیه ای صادر کرد.  

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مکتب و منطق همیشه جاوید!

چهاردهم خرداد دیگری از راه رسید و سی و سومین سال ارتحال ملکوتی امام راحل را در حالی سپری می کنیم که بیش از هر زمانی شعاع خورشید اندیشه و تفکر توحیدی و ولایی حضرت امام، دل های تاریک را در مقیاس جهانی روشن ساخته است و بشریت امروز تشنه تر از هر زمانی در تکاپوی گم شده ایست که آن را در منطق و سیرت  امام خمینی(ره) و شاگردان مکتبش همچون حاج قاسم سلیمانی یافته اند.

ملت های مسلمان و غیر مسلمانی که در آرزوی امنیت و عدالت و پاکی و معنویت همچنان تحت ظلم ظالمان و وحشت از گرگ های گرسنه، هر روز بدتر از دیروز دست و پنجه نرم می کنند.

نهضت و انقلاب مکتبی و توحیدی امام که به تعبیر خلف صالح او امام خامنه ای عزیز بدون نام و نشان او در دنیا شناخته نمی شود بارقه امیدی در دل ملت های پابرهنه و مظلوم جهان بوجود آورده است و این امر مهم از حیثی مسئولیت سنگینی را متوجه جوامع نخبگی و کانون های علمی و فرهنگی اعم از حوزوی و دانشگاهی می نماید.

چه آنکه حفظ و نشر و تبیین اندیشه و تفکر ناب امام آنگونه ای که بوده و هست بهترین جلوه از جهاد تبیین می باشد که اولین ثمره آن مقابله با حربه و فتنه مرموز تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و واقعیت های سیره پرفروغ امام خواهد بود و البته باز توجه به کلید واژگان و محورهای منویات و گفتارهای نافذ و قاطع و انقلابی امام خود چراغ راهی برای رهروان صدیق راهش نیز تلقی می گردد.

آنجا که استکبار ستیزی و دادن لقب شیطان بزرگ به آمریکا و تاکید بر ایمان و اسلام و خودباوری و اخلاص در همه امور و رعایت نقش و حق توده مردم و پشتیبانی از ولایت فقیه در راس تذکرات وی به تصمیم سازان و تصمیم گیران قوای ثلاثه و بلکه همه مسئولان و صاحبان اندیشه بود.

خدای را شاکریم که همواره در دوران پس از امام، چهاردهم خردادها تجلی بهترین جهاد تبیین از ناحیه خلف صالح او امام خامنه ای "مدظله العالی" بوده است، او که به حق تالی تلو امام و مبین و مروج اندیشه های ناب روح خدا و البته بیشترین دغدغه و پافشاری را بر حفظ خط و سیره امام خمینی(رض) داشته و دارد.

اگر امام می فرمود: اصل بر دشمنی و فریبکاری ابر قدرتهاست و بی اعتمادی به آنهاست. مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند که: تکیه به بیگانه خطرناک است، از بیگانه باید بهره برد اما نباید به آن تکیه کرد.

به واقع ترجمان واقعی و صادقانه و دقیق خط و تفکر و سیره امام اکنون شیوه راهبری امت توسط امام خامنه ای عزیز است.

کافی است نیم نگاهی به برخی فرمایشات راهبردی امام انداخته و آن را با سیره خلف صالح او تطبیق بدهیم تا قاطعیت و نافذیت و شجاعت امامین انقلاب را به روشنی دوروی یک سکه باور کنیم، گواه این حقیقت نوع نگاه و فرمایشات و مواضع هردو امام است که از یک سرچشمه (ایمان و توکل بخدا)  و پافشاری بر وحدت کلمه و بصیرت و روحیه انقلابی مردم همیشه در صحنه، جریان یافته است.

امام می فرمود: آمدم برای خدمت به مردم، من خادم شما هستم، ظالم از بین رفتنی است، مراقب لیبرال ها و منافقین باشید، حفظ نظام از اوجب واجبات است، ولایت فقیه ولایت انبیا و اولیاست، وضع فعلی افراد ملاک است، اگر دیدید دشمنان از شما حمایت می کنند بدانید اشکال در کار شماست، قانون اساسی باید اجرا شود حتی اگر برخلاف رای شما باشد، تاکید بر انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن و عمل انقلابی و جهادی و حفظ هویت انقلاب و توجه به شاخصه های انقلابی بودن و ... 

اگر امام در رمز گشایی از پیروزی انقلاب اسلامی می فرمودند: اراده الهی، عمل به اسلام و انگیزه الهی، کلید اصلی و علت العلل سقوط طاغوت و پیروزی حق بر باطل بود. امام خامنه ای عزیز نیز رمز بقا و حفظ انقلاب را در همین مهم تاکید و داشته و دارند.

بسیج اساتید و طلاب و روحانیون سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، به فضل الهی با تاسی از مکتب و مشرب و سیره امامین انقلاب ضمن گرامی داشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام، برای یاس و شکست خصم در تهاجمات کور رسانه ای و فرهنگی و سیاسی و نیز جنگ روانی و شناختی و ادراکی که به راه انداخته است، با همه وجود و ظرفیتی که دارد بر سر آرمان های امام و تبعیت از منویات خلف صالح او امام خامنه ای، عهد خون می بندد و بر ضرورت جهاد تبیین به ویژه در جهت صیانت از واقعیت های تاریخ انقلاب و نقش بی بدلیل عالمان و روحانیون مبارز و انقلابی و بصیر، تاکید داشته و انشالله به پشتوانه جامعه ی پر افتخار ایثاری و جهادی و بسیجی حوزه و روحانیت در دور جدید فعالیت های خود گام های بلندی را برخواهد داشت.

به امید درک شکوه هر چه تمام آن لحظه ای که پرچم پر افتخار انقلاب اسلامی توسط نایبش به دست مبارک صاحبش تقدیم می گردد. انشالله

 
انتهای پیام//
 
 
ارسال نظرات