خبرهای داغ:

نشست آگاهی بخشی با محوریت تغذیه و افزایش جمعیت در سرخه برپا شد

با هدف آگاهی بخشی به بسیجیان و پیشکسوتان در خصوص تعذیه در سالمندی و اهمیت افزایش جمعیت نشست بصیرتی در پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه (س) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۷۹۳۳
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه؛ به همت مسوول اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه (س) صادقی کارشناس تغذیه با موضوع تغذیه سالمندی و عبدوس کارشناس بهداشت خانواده با موضوع افزایش جمعیت و فرزند آوری در مسجد امام هادی (ع) با حضور بسیجیان برگزار شد.

از محورهای این جلسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرزندآوری مهمترین مؤلفه رشد جمعیت است. تمایل به تشکیل خانواده و داشتن فرزند در نهاد انسان گذاشته شده و تشکیل زندگی خانوادگی، امری طبیعی و فطری و براساس نظام خلقت است. فرزندآوری در فرهنگ ایرانی اسلامی ما یک ارزش محسوب می شود. ارزشی که منطبق بر فطرت و غریزه انسانی است و برای تداوم نسل و بقا ضروری است.

ک فرزندی یک چالش مهم برای خانواده ها و جامعه می باشد و به یکی از علل ‌کاهش جمعیت تبدیل شده است.

لذا توصیه می‌شود زوجین تک فرزند حتما در مورد فرزندآوری سالم با پرسنل بهداشتی بویژه  ماماها مشاوره کنند تا اطلاعات لازم در زمینه انتخاب آگاهانه تعداد فرزند و فاصله سنی آنان را دریافت کنند.

توجه به تغذیه سالمندان به دلیل تغییر نیازهای تغذیه اهمیت دارد. رعایت اصول تغذیه صحیح سالمندان سبب می‌شود فرد سال‌های عمر خود را با سلامت و نشاط و راحتی بیشتری طی نماید و کمتر در معرض بیماری‌های شایع همچون فشار خون بالا، چربی خون بالا، دیابت و پوکی استخوان قرار بگیرد.

تغذیه سالمندان و عادات غذایی مطلوب و صحیح در پیشگیری از این بیماری‌ها مؤثر است، در نتیجه اگر اصول تغذیه سالمندان رعایت شود کمتر در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار می‌گیرند و این خود منجر به بهبود کیفیت زندگی آنان خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها