بازدید رئیس جمهور از کشتارگاه صنعتی جونقان

رئیس جمهور به همراه وزیر جهاد کشاورزی از کشتارگاه صنعتی تازه احیاشده جونقان در شهرستان فارسان از توابع استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.
کد خبر: ۹۴۳۸۱۵۱
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به همراه سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر استانی هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری، از کشتارگاه صنعتی تازه احیا شده جونقان بازدید کرد.

گفتنی است؛ پروژه کشتارگاه صنعتی جونقان از سال ۱۳۶۸ آغاز و در سال ۱۳۷۸ به صورت موقت به بهره برداری رسید و سپس در سال ۱۳۸۱ کار خود را رسما آغاز کرد.

نحوه تامین آب این مجتمع از طریق چاه به عمق ۸۰ متر و ظرفیت بهره برداری ۱۰ لیتر در ثانیه را دارد، همچنین ظرفیت اسمی کشتار ۲۰۰۰ راس دام سبک و ۲۰۰ راس دام سنگین است .

ظرفیت بسته بندی سالیانه ۵۴۰۰ تن، ظرفیت سردخانه حدود ۶۰۰ تن، ظرفیت انبار نهاده های دامی حدود ۹۰۰۰ تن در ۴ باب سالن، ظرفیت تبدیل ضایعات، پودر خون ۱۰۰ تن در سال ، پودر گوشت ۵۵ تن در سال ، پودر استخوان در مواقع مقتضی را دارد.

گفتنی است؛ این کشتارگاه در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۷ توسط سازمان خصوصی‌سازی به مزایده گذاشته شد و تنها شرکت کننده در مزایده با قیمت ۱۵۹ میلیارد ریال برنده مزایده گردید.

در تاریخ یکم مهرماه ۹۷ با حضور نماینده سازمان خصوصی‌سازی و نمایندگان شرکت پشتیبانی امور دام کشور تحویل خریدار شد و در یکم مرداد سال گذشته قرارداد واگذاری توسط مرجع قضایی ابطال شد.

۱۸ اسفندماه سال گذشته کشتارگاه تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شد و در زمان تحویل این واحد تعداد ۴۷ نفر نیروی انسانی تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شد که در حال حاضر نیز کلیه نیروها به صورت شرکتی تحت امر پیمانکار طرف قرارداد مشغول کار می‌باشند و مدیریت آن در حال حاضر بر عهده یکی از نیروهای اداره کل پشتیبانی امور دام استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار