فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

جمع آوری ۷۵۰ مدخل و تهیه ۲۵۰ مقاله در حوزه دفاع مقدس استان مرکزی

سردار کریمی گفت: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون ۷۵۰ مدخل در حوزه‌های شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیا جمع آوری شده و همچنین ۲۵۰ مقاله علمی نیز تهیه شده است.
کد خبر: ۹۴۳۸۵۰۲
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عصر امروز در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که در خصوص دفاع مقدس باید جدی گرفته شود گفتمان سازی و نهادینه ساختن این فرهنگ ارزشمند در بخش‌های مختلف است که کار علمی و پژوهشی می‌تواند گام بلندی در تحقق این مسئله بردارد.
 
وی افزود: دانشنامه دفاع مقدس شروع یک نهضت علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس است و علمی ترین تولید در حوزه دفاع مقدس محسوب می شود و به جهت کامل و استاندارد بودن آن می تواند برای نسل های ماندگار برکات فراوانی داشته باشد.
 
سردار کریمی با بیان اینکه ایجاد قدرت علمی پایه و تولید علم، اساس پیشرفت کشور است ،گفت:با توجه به اینکه دفاع مقدس گنج گران بهایی است لذا تهیه دانشنامه دفاع مقدس جایگاه مهمی در الگوگیری برای پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب دارد.
 
وی تأکید کرد: دانشنامه دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی به معنای واقعی در حوزه دفاع مقدس است که نخبگان دانشگاهی در کنار پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس آن را تهیه می کنند.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: در طول روند تهیه دانشنامه دفاع مقدس علاوه بر اینکه یک مرجع قوی و دربرگیرنده کلیه موضوعات، مستند و مستدل و منطبق با عقل و منطق تهیه می شود برکات فراوانی دیگری از جمله تربیت نویسندگان و پژوهشگران نیز انجام می شود.
 
وی اضافه کرد: یکی از رویکردهای کنگره شهدای استان مرکزی از ابتدای شروع کار آموزش و کارهای پژوهشی بوده و تربیت نویسندگان، پژوهشگران و فعالان فرهنگی دستاورد این نگاه است و ظرفیت تهیه ۱ میلیون سند در حوزه دفاع مقدس در استان بستری مناسب برای نقش آفرینی و فعالیت این عزیزان است.
 
سردار کریمی نظریه پردازی و تولید علم در حوزه دفاع مقدس را از تاکیدات مقام معظم رهبری خواند و گفت: اگر به این مسئله خوب توجه شود مسیر بهره گیری از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس در گام دوم انقلاب هموار می شود و فرهنگ دفاع مقدس نسخه نجات بخش در بحران های آینده است و باید هنر استفاده از این نسخه شفا بخش را به خوبی بیاموزیم.
 
وی بیان کرد: گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی در کنار سایر فعالیت های تبیینی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، آموزشی و زیرساختی فعالیت های علمی و پژوهشی مورد توجه است که یکی از آنها تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس است و به عنوان سند افتخار و عزت مردم استان مرکزی تهیه خواهد شد.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی متعلق به مردم استان مرکزی و گامی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است،گفت: همه ظرفیت ها و توانمندی ها در  راستای تهیه دانشنامه پای کار آمده و همانگونه که استان مرکزی در برگزاری کنگره الگوهای موفق در کشور ارائه کرد و رتبه برتر به دست آورد، امیدواریم با مشارکت همه جانبه استانی در تهیه دانشنامه نیز موفق عمل کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون ۷۵۰ مدخل در حوزه های شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیا جمع آوری شده و همچنین ۲۵۰ مقاله علمی نیز تهیه شده است.
انتهای پیام/ 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار