امام جمعه یزد با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، همت بلند را عامل پیشرفت و گره گشای مشکلات فردی و اجتماعی دانست.
کد خبر: ۹۴۳۸۷۵۱
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با اساتید و کارکنان دانشگاه میبد با اشاره به اهمیت خلاقیت در پرورش نسل جدید اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری باید به گونه‌ای در بحث آموزش و پرورش نسل جدید وارد شود تا این نسل بتوانند نسبت به مسائل و مشکلات زندگی بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی افزود: بحث آموزش باید به نحوی مطرح شود که اولویت در این مسیر، تفکر باشد و دانشجو و دانش آموز به اهمیت این موضوع پی ببرند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت اعتماد به نفس در زندگی هر فرد، عنوان کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه و مدارس باید در جهت افزایش اعتماد به نفس افراد جامعه پیش بروند، زیرا این مهم زیربنای شکوفایی و کشف استعداد نسل جدید است.

ناصری، همت و پشتکار را از عوامل اصلی موفقیت در تمامی مراحل زندگی دانست و تصریح کرد: در زندگی هیچگاه نباید راکد شد و همیشه باید در حرکت بود تا به موفقیت رسید، اما نباید فراموش کرد که غرور عامل مخرب و بدترین آفت در مسیر زندگی است.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و نقش امام (ره) در این مسیر باشکوه، افزود: علت به انجام رسیدن انقلاب تلاش و همت ستودنی امام راحل (ره) بود و تواضع امام خمینی (ره) در این مسیر به گونه‌ای بود که همیشه به مردم می‌گفتند حاکمیت این انقلاب با خداست.

امام جمعه یزد گفت: همت بلند در تمام مراحل زندگی به خصوص مراحل علمی می‌تواند گره گشای مسیر باشد و متاسفانه در مسائل علمی این مهم کمتر به چشم می‌خورد.

ناصری سوال پرسیدن را از ارکان مهم خلاقیت و آموزش دانست و بیان کرد: آموزش باید بر پایه سوال پرسیدن و سوال ایجاد کردن برای فرد یادگیرنده باشد تا قوه تحلیل و یادگیری تقویت شود.

وی، با اشاره به دو رکن مهم پیشرفت و ترقی در زندگی تصریح کرد: راهکار پیدا کردن و قدرت تصمیم گیری از ارکان مهم پیشرفت و موفقیت در زندگی است و باید توجه کرد که عقل فعال از عوامل کمک کننده در این مسیر است.

گفتنی است؛ در این دیدار از فرزندان اساتید و کارکنان دانشگاه میبد که در زمینه حفظ قرآن کریم فعالیت دارند تجلیل و قدردانی شد.

ارسال نظرات