خبرهای داغ:
مسئول صندوق ذخیره بسیجیان سپاه نینوا:

طی دوسال گذشته بالغ بر چهار میلیارد تومان وام معیشتی به بسیجیان اعطا شد/ کسب رتبه اول صندوق ذخیره بسیجیان استان گلستان در کشور

حسین مهری گفت: ۲۶۰ طرح اشتغالزایی در دست بررسی است و پس از بررسی و حائز شرایط بودن به آنها وام اشتغالزایی پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۳۸۹۷۶
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

طی دوسال گذشته بالغ بر چهار میلیارد تومان وام معیشتی به بسیجیان اعطا شد/ کسب رتبه اول صندوق ذخیره بسیجیان استان گلستان در کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حسین مهری مسئول صندوق ذخیره بسیجیان سپاه نینوا در گفتگو با خبرگزاری بسیج گلستان گفت: صندوق ذخیره بسیجیان به منظور رسیدگی به امور رفاهی بسیجیان با ماده واحده تشکیل صندوق در تابعیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تاریخ1376/04/27 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی افزود: هزینه ای که از سوی بسیجیان بابت حق عضویت سالانه در صندوق واریز میشود به عنوان پس انداز برای خود بسیجیان است، سازمان بسیج هم هرسال مبلغی به عنوان کمک به بسیجیان اضافه می‌کند که مجموع اینها از فعالیت های اقتصادی که صندوق انجام میدهد با هماهنگی با وزارت دفاع و سازمان بسیج، سود تعلق میگیرد و در پایان دوره های عضویت، واریزی بسیجیان همراه با سود آن و کمک سازمان بسیج قابل برداشت خواهد بود.

مهری اظهار داشت: خدمات برای بسیجیان در قالب های مختلفی ارائه می شود و هر سال با توجه به نیاز سنجی که سازمان بسیج انجام می دهد خدماتی به آن اضافه می شود تا الان اعزام خانواده ها به مشهد مقدس داشتیم و سفرهای ما در دو قسمت زیارتی و سیاحتی انجام می‌شود که سفرهای زیارتی مشهد مقدس قم و عتبات عالیات و سفرهای تفریحی سرعین، همدان و شمال میباشد.

مسئول صندوق ذخیره بسیجیان سپاه نینوا عنوان کرد: در بحث کمک هزینه ها در قالب وام و تسهیلات قرض الحسنه با قوت وارد شدیم و طی سال های ۱۳۹۹ به ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وام های معیشتی دادیم علاوه بر این، یک سهمیه آزاد بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان که آن هم در قالب وام های معیشتی به بسیجیان عضو صندوق اعطا شد.

وی تصریح کرد: در قالب وام های اشتغال زایی قرارداد خیلی خوبی با بنیاد برکت بسته شد و تا سقف ۵۰ میلیون تومان به حدود ۷۰ نفر بسیجیان عزیز اعطا گردید و ۲۶۰ طرح اشتغالزایی در دست بررسی است و پس از بررسی و حائز شرایط بودن به آنها هم پرداخت خواهد شد.

مهری اذعان داشت: قرارداد با بانک مهر ایران برای کالا کارت داریم که بسیجیان را معرفی می کنیم و تا سقف ۵۰ میلیون تومان به صورت دو درصد، سه درصد و چهار درصد از تسهیلات کالا کارت استفاده می کنند.

مسئول صندوق ذخیره بسیجیان سپاه نینوا بیان کرد: در بحث درمان چون نیاز بسیجیان بوده است کارهای زیادی انجام شده و استقبال خوبی بعمل آمده است و قیمت تمام شده خیلی کمتری نسبت به بیرون داشتیم؛ چند درصد هزینه کلی از بسیجیان دریافت و مابقی به عهده صندوق است و بسیجیان می توانند همسر، فرزندان، پدر و مادر خود را بیمه نمایند.

وی گفت:  اعضا با سقف ۲۵ هزار تومان خود و خانواده شان را بیمه حوادث میکنند و در صورت بروز اتفاقاتی از قبیل فوت، از کار افتادگی و نقص عضو، تا سقف ۲۰ میلیون تومان از بیمه عمر و حوادث خسارت دریافت می کنند.

مهری در ادامه افزود: اگر اعضای صندوق خانواده شان بر اثر کرونا فوت کنند تا سقف ۵ میلیون تومان از صندوق کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد.

حسین مهری اذعان داشت: بیمه های بازنشستگی در دستور کار ما قرار دارد که آن هم نسبت به بیرون با شرایط بهتر و هزینه کمتر برای بسیجیان در نظر گرفته شده است. هدف این است که بسیجی بتواند به نحو احسن به حق خود برسد.

مسئول صندوق ذخیره بسیجیان سپاه نینوا در ادامه با اشاره به چگونگی ثبت نام اعضا در صندوق ذخیره بسیجیان گفت: سامانه بسیجیان ما سامانه سحاب است به صورت فارسی هم در اینترنت جستجو کنند میتوانند در قسمت ثبت نام اعضای جدید ثبت‌نام کنند و بعد از تایید عضویت بسیجی از سوی سازمان بسیج پیامکی ارسال میشود که بسیج می تواند وارد صفحه کاربری شده و از خدمات صندوق استفاده کنند.

وی افزود: کانال اطلاع رسانی صندوق ذخیره بسیجیان استان گلستان در پیام رسان سروش است که بسیجیان فعال می توانند به شماره 09921576857 پیام بدهند و عضو کانال ما شوند چرا که هرچه تعداد اعضا بیشتر باشد بالطبع خدمات بهتری می توانیم ارائه کنیم. 

مهری در پایان گفت: توانستیم با فضایی که در صندوق ایجاد کردیم و با همکاری فرمانده محترم سپاه استان سردار ملک شاهکوهی، سرهنگ ابطحی و سرهنگ آزادی جایگاه اول کشوری را به خود اختصاص بدهیم و خدمات خوبی را بسیجیان عزیز ارائه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار