خبرهای داغ:

امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی

تبریز- تفاهم نامه همکاری بین اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی و اداره کل فنی حرفه‌ای استان در راستای کمک به خانواده های کم بضاعت، ایجاد اشتغال و حرفه آموزی افراد جویای کار و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان منعقد شد.
کد خبر: ۹۴۳۸۹۹۰
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و ‌حرفه ای استان،  مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان در دیدار با علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان، ضمن تبریک انتصاب وی به این سمت، گفت: باید در امر آموزش و ارائه مدرک برای کارآموزانی که درکارگاه‌های امامزادگان تحت عنوان مراکز افق حضور دارند، همکاری هر دو مجموعه در اعزام مربی، ایجاد شرایط مناسب و ارائه مجوزهای اقداماتی سرعت گیرد.
حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، افزود: اداره کل اوقاف در راستای جذب کارآموزان از اقشار مختلف مردمی در امامزادگان پتانسیل بسیار بالایی دارد.
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی نیز به ظرفیت‌های اداره کل اوقاف در امر تجهیز و اعزام مربی و ارائه مجوز برای دوره کارآموزی تاکید کرد.

علی مشایخی افزود: در راستای کمک به خانواده های کم بضاعت و جهت ایجاد اشتغال و حرفه آموزی به افراد جویای کار و علاقمند به حرفه آموزی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارد.
وی ادامه داد: ضروری است با اجرای هوشمندانه برنامه «نشاط معنوی» در آستان مقدس امامزادگان نسبت به اجرای برنامه های آموزشی با توجه به شیوه اجرای آن ها به صورت حضوری و مجازی اهتمام ویژه ای داشته باشیم و تقویت فرهنگ توسعه و ارتقاء آموزش، مهارت، توان خلاقیت و کارآفرینی و تربیت جوانان در رشته های عملی( فنی و حرفه ای ) و نظری( آموزش های متوسطه ) در پیش گرفت.
مشایخی با اشاره به تشکیل کمیته خیرین مهارتی با هدف ساماندهی امور خیرین در حوزه مهارت‌ آموزی گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انتظار داریم در حوزه مهارت‌آموزی، کمک و حمایت در راستای هم‌افزایی و همسویی مجموعه های دولتی و غیردولتی، سوق دادن افراد نیازمند به مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی و اشاعه فرهنگ نذر مهارت و‌نذر اشتغال در جامعه شتاب بیشتری گیرد.
از اهداف این تفاهم نامه می توان به مهارت افزایی و توانمندسازی جوانان و نوجوانان و افراد جویای کار جامعه و علاقمندان به حرفه آموزی اعم از مردان و زنان، مهارت آموزی و ایجاد نشاط معنوی، گسترش و ارتقای مهارت های فنی و شغلی و زمینه سازی تربیت نسل جوان با بکارگیری مهارت در بخش های کاربردی، کشاورزی، صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کامپیوتر، استفاده از امکانات و ابزارهای روز و روش های جذاب و نو همچون ظرفیت فضای مجازی و ارتباط موثر با مهارت آموزی و استعدادیابی در انجام مهارت های کاربردی، توانمندسازی جوانان و تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی و فرهنگ کار در جامعه با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دانش آموز نام برد.
 تفاهمنامه منعقده در راستای برگزاری کلاس‌های کارآموزی و اشتغال در امامزادگان بوده است.

ارسال نظرات