خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

سازمان بسیج اساتید می‌تواند بازوی علمی برای جریان انقلابی باشد

همدان- مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: این سازمان می‌تواند بازوی علمی برای جریان انقلابی به عنوان اتاق فکر و اندیشه‌ورز در قالب اقشار چندگانه بسیج باشد.
کد خبر: ۹۴۳۹۱۱۱
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
سازمان بسیج اساتید می‌تواند بازوی علمی برای جریان انقلابی باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر حسن رحیمی روشن در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک هفته بسیج اساتید، اظهار داشت: امروز سازمان بسیج با اقشار ۲۱ گانه در سطح جامعه فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه یکی از این اقشار بسیج اساتید است که در دهه ۷۰ در دانشگاه‌ها شکل گرفت، افزود: این سازمان می‌تواند بازوی علمی برای جریان انقلابی به عنوان اتاق فکر و اندیشه‌ورز در قالب اقشار چندگانه بسیج باشد.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: با توجه به ماهیت بسیج اساتید تفاوت‌های مختصری را ما در قشر بسیج اساتید با اقشار دیگر شاهد هستیم و آن این است که اعضای بسیج اساتید از نخبگان جامعه هستند و انتظار است که این قشر معضلات و درد‌ها را بشناسند و راهکار‌هایی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی دارد که با توجه به آن باید به بسیج اساتید نگاه کرد، ابراز داشت: این سازمان قدم‌های مهمی را در طول سه دهه حیات خود برداشته است و از نظر گسترش شکلی، آزمون و خطا‌هایی داشته که اصلاح کرده و امروز با یک قشر عظیم نخبه در قالب بسیج اساتید در سراسر کشور مواجه هستیم که ظرفیت عظیمی است.

رحیمی روشن با بیان اینکه امیدواریم دولت‌ها بتوانند از ظرفیت بسیج اساتید بهره ببرند، عنوان کرد: بسیج اساتید در سطح کشوری حدود ۳۰ هزار نیروی بسیجی دارد و سهم استان همدان یک هزار و ۳۰۰ نفر است و بخش عظیمی از ساختار آموزش عالی کشور، عضو بسیج اساتید هستند.

وی بیان کرد: یک شاخه برون مرزی در قالب بسیج اساتید کشور تعریف شد به نام اساتید جهان اسلام که مراحل اولیه شکل‌گیری گسترش خود را دارد و می‌توانیم از این طریق به نوعی با جریانات خارج از کشور ارتباط برقرار کنیم که گاهی سمینار‌های مشترکی به صورت وبیناری برگزار می‌شود که اساتید از کشور‌های افغانستان، لبنان، عراق، سوریه و کشور‌های مسلمان و غیرمسلمان در آن وبینار‌ها شرکت می‌کنند و به زبان‌های فارسی، عربی و لاتین برنامه‌ها را ارائه می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: در استان همدان یک هزار و ۳۰۰ عضو فعال در قالب ۱۷ کانون بسیج اساتید فعالیت دارند و ساختار سازمان بسیج اساتید استان دارای چندین معاونت و یک هیئت اندیشه‌ورز است که از اساتید مجرب استفاده می‌کند و به صورت فصلی نشست‌هایی را برگزار می‌کند و مسائل مهم کشور و استان را در آنجا به بحث می‌گذارند و حاصل اندیشه‌های آن‌ها در قالب کانون‌ها مورد بررسی و استفاده قرار می‌گیرد و معاونت گفتمان‌سازی هم اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان دارای یک اندیشکده فعال در زمینه کشاورزی است، ادامه داد: اندیشکده‌هایی نیز در دست اقدام دارد، با توجه به ظرفیتی که استان دارد همچون اندیشکده گردشگری تا بتوانیم از این مزیت نسبی استفاده لازم را ببریم و در این زمینه فعالیت کنیم و اندیشکده‌هایی همچون؛ علوم انسانی، هوش مصنوعی، جمعیت و خانواده، گام دوم انقلاب اسلامی از جمله اندیشکده‌هایی هستند که در شرف شکل‌گیری و سازمان یافتن هستند.

رحیمی روشن با اشاره به هفته بسیج اساتید گفت: برای این هفته سازمان برنامه‌هایی را تدارک دیده از جمله دیدار و سرکشی از خانواده شهدای سال استان و افراد موثر در سازمان بسیج اساتید که امروز در میان ما نیستند، برنامه‌ریزی برای سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در دو جمعه در ۲۶ شهر استان همدان با حضور اعضای بسیج اساتید نیز انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: دیدار جمعی از اعضای بسیج اساتید با فرمانده سپاه انصار الحسین (ع)، نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار، اجرای برنامه‌های سیاحتی- تفریحی، بازدید خانواده بسیج اساتید از امکان سیاحتی و تفریحی در استان، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس استان، حضور در برنامه‌های تلویزیونی و... نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: همچنین مراسم استانی روز بسیج اساتید که روز قشر نامیده می‌شود با حضور وزیر علوم و سخنرانی دکتر خسروپناه از اساتید نظریه‌پرداز کشور و رئیس سازمان بسیج اساتید کشور دکتر مردانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات