خبرهای داغ:

اجلاسیه شهدا در مهدیشهر برگزار می شود

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر از برگزاری اجلاسیه شهدا در شهرستان مهدیشهر خبر داد و یادآور شد: اجلاسیه شهدا محفلی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ارزش های اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۳۹۴۱۴
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱

سرهنگ پاسدار مسعود پریسوز در گفت و گو با خبرگزاری بسیج در مهدیشهر با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای مهدیشهر و گرامیداشت یاد و نام شهدای شهرستان و همه رزمندگان، ایثارگران و جانبازان، تکریم خانواده شهدا به ویژه پدران و مادران شهدا را یک اصل مهم در نظام اسلامی و آن را یک وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: باید همواره تکریم خانواده شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت، آرامش و آسایش جامعه را مرهون خون پاک شهدا و جانفشانی رزمندگان و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس است، ادامه داد: باید قدردان این امنیت پایدار در جامعه باشیم.
پریسوز بیان کرد: قدر و منزلت شهدای انقلاب را که در دفاع از ارزش های اسلامی، قرآن و سرزمین جان گرانقدر خود را تقدیم این نظام و انقلاب کردند بسیار ارزشمند دانست و افزود: ارزش و عظمت شهیدان انقلاب به اندازه شهدای کربلا است چرا که در آن شرایط بسیار سخت امام زمان (عج) خود را تنها نگذاشتند و او را یاری کردند و مردان مردی بودند که با پشت پا زدن به مادیات فریبنده زندگی با حضور در جبهه های حق علیه باطل با دشمنان اسلام و قرآن جنگیدند.

وی با بیان اینکه رشادت ها و جانفشـانی های بسیجیان در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی با هیچ چیز قابل مقایسه نیست، گفت: همین بسیجیان بوده اند که با علم به شهادت در شب های عملیات به میدان مین و خطر زدند و معبرها باز کردند .
فرمانده سپاه مهدیشهر با اشاره به سخنان گهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند؛ شهدا راه صدساله را یک شبه طی کردند و هیچ عارف و سالکی پس از سالیان سال به این مقام نرسید، اظهار داشت: حقیقتاً شهدا نام و نشان در بی نشانی گرفتند چرا که اهل عمل بودند و به تعبیری مصداق بارز آیه «عند ربهم یرزقون» هستند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اجلاسیه شهدا شرط لازم اما کافی نیست، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری یادواره شهدا باید روشنگری و دشمن شناسی باشد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آن نهادینه شود.
پریسوز در انتها افزود: اجلاسیه شهدا شهرستان مهدیشهر در تاریخ ۳۱ خرداد لغایت ۴ تیر در شهرستان مهدی‌شهر، جنب دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه‌هایی از قبیل : نمایش بزرگ میدانی ،بازسازی عملیات های دفاع مقدس ،شبیه سازی پیاده روی اربعین و ... برگزار می گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها