تبریز- نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی احداث مدرسه را در ۲۴ روستای شهرستان مراغه خواستار شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۵۸۳
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از  آذربایجان شرقی، علی علیزاده روز جمعه در نشستی که با حضور مدیرکل نوسازی مدارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرماندار مراغه در اداره  آموزش‌ و پرورش شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: عمده‌ترین مطالبه ساخت مدرسه در این ۲۴ روستاست که از هرگونه امکانات آموزشی بی‌بهره هستند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۳۸ مدرسه خیرساز در مراغه در حال ساخت است که انتظار داریم سازمان نوسازی برای تکمیل مدارس خیرساز به وعده خود عمل کند.

وی اعلام کرد: در ساخت مدارس خیرساز، سهم خیر ۳۰ درصد و سهم سازمان نوسازی مدارس ۷۰ درصد است و زمانی که سازمان به تعهدات خود در این راستا عمل نمی‌کند، شاهد دلسردی خیران مدرسه‌ساز می‌شویم.

وی اضافه کرد: تخریب و بازسازی مدارس کلنگی از دیگر اولویت های شهرستان در حوزه آموزش و پرورش است.

نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه حل مشکلات حقوق، بیمه و مزایای ۱۰۷ نیروی خرید خدماتی را هم خواستار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: نیازمند حمایت و ورود نمایندگان جهت تخصیص اعتبار برای تخریب و بازسازی مدارس کلنگی هستیم.

علیرضا صیادی اعلام کرد: در صورت داشتن اعتبار با تمام توان در بازسازی مدارس استان به همراه اداره کل نوسازی مدارس تلاش خواهیم کرد.

وی به مشکلات نیروهای خرید خدماتی اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش مستقیم در پرداخت حقوق و مزایای آنان دخالت ندارد و شرکت‌ها طرف قرارداد نیروهای خرید خدماتی هستند اما سروسامان دادن به مشکلات این نیروها در اولویت برنامه قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز در این نشست تاکید کرد: امسال تکمیل مدارس خیرسازی که در آن‌ها خیران به تعهد خود عمل کرده‌اند را در کوتاهترین فاصله آغاز خواهیم کرد.

فرهاد فرهودی گفت: تعامل خوبی با مجموعه‌ی اداره کل آموزش و پرورش استان داریم و در این راستا با تمام توان پای‌کار خواهیم بود تا مشکلات مدارس کانکسی‌ را هم با تعامل خیران و آموزش‌ و پرورش حل کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه مدارس خیرساز، آذربایجان‌شرقی وضعیت خوبی دارد و تعهد مدارس خیرساز استان سال قبل ۳۰۰ میلیارد تومان بود و امسال این میزان را به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این نشست تصریح کرد: نباید از ظرفیت خیران غفلت کرد و خوشبختانه خیران در این شهرستان همواره پیشگام هستند.

داود اسدیان اشاره کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه تعامل خوبی آموزش‌ و پرورش شهرستان دارد و از این تنها نیازمند حضور و حمایت اداره کل نوسازی در تکمیل مدارس خیرساز هستیم.

وی ادامه داد: باید ابزارهای آموزشی لازم را براساس سلیقه‌های دانش‌آموزان فراهم کنیم تا شاهد توسعه آموزشی و تربیتی در راستای افکار، عقیده و باورهای دینی و انقلابی باشیم.

وی اضافه کرد: سرود سلام فرمانده یکی از بهترین نمونه‌ هایی است که در این راستا شاهد هستیم.

به گزارش ایرنا، شهرستان مراغه با ۲ بخش مرکزی و سراجو ۲۶۸ هزار نفر جمعیت دارد و حدود ۵۳ هزار دانش‌آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیردولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

ارسال نظرات