خبرهای داغ:
با مطالعه کتب فمینیستی متوجه میشویم که جنبش فمینیسم تنها برابری خواهی نیست و به دنبال ترویج روابط آزاد، همجنس بازی، طلاق، ازدواج سفید و در یک کلام فروپاشی نهاد خانواده است. همچنین متوجه میشویم که این جنبش در دنیای غرب نیز آثار شومی بر جای گذاشته است که نتیجه ی آن رفتار کالاگونه با زنان و از بین رفتن بنیان خانواده است. به همین دلیل اندیشمندان غربی نیز به نقد این جنبش می پردازند و گویی از فمینیسم عبور کرده اند.
کد خبر: ۹۴۳۹۶۲۷
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج - از اصفهان- بهنام شکاری: در دوره ای از تاریخ، زن ها از حیوانات هم پست تر تلقی می شدند و مثل شیء و کالا با آن ها برخورد می شد. از این رو عده ای متعصب دختران را زنده به گور می کردند تا سبب ننگ آن ها نشود، عده ای برای جلب توجه پروردگارشان در کلیسا ها زن آبستن را زنده سر می بریدند و خونش را به قربانگاه می پاشیدند و سرش را تقدیم به پیشگاه معبود خود می نمودند و عده ای دیگر برای فراوانی آب، دوشیزگان را به زیور می آراستند و در رودخانه غرق می کردند.
برای مثال در سال ۱۳۰۸ میلادی در فرانسه شورایی کلیسایی تشکیل شد که بررسی کند آیا زن دارای روح است یا فاقد روح می باشد؟ در صورتی که زن روح داشته باشد، آیا روحش روح انسانی است یا حیوانی؟ بر فرض داشتن روح انسانی، وضع اجتماعی و انسانی زن نسبت به مرد چگونه است؟ وضع زن بردگی است یا کمی بالاتر از بردگی؟ زن گاهی وسیله شهوترانی و گاهی مانند چهارپایان در کار خوردن، آشامیدن، بارداری و زایمان است، با این شرایط چگونه می تواند برابر با یک مرد باشد؟
در همان سال، این مجمع کلیسایی بطور کلی نظر داد «زن، انسان است اما برای خدمت به مردان آفریده شده است».
سال های سال از این نوع نگاه ها به زن گذشته است و الآن زن ها در کنار مردان و گاهی پیشتاز آن ها در موضوعات مختلف علمی، سیاسی، ورزشی، هنری و اقتصادی و... فعالیت می کنند.
اما متاسفانه در طرف دیگر این پیشرفت ها در همین قرن ۲۱ ظلم های سازمان یافته ی بسیاری در حق زنان صورت می گیرد که اگر از ستم های تاریخی بیشتر نباشد، کمتر نیست ولی کمتر کسی از آن مطلع است.
چه کسی باور می کند که در دنیای به اصطلاح مدرن کنونی قاچاق زنان و دختران به امریکا و کشور های اروپایی دومین صنعت بزرگ مخفی اقتصادی جهان باشد؟ چه کسی باور می کند که در همین دوره زنان و دختران برهنه پشت ویترین های مغازه های خیابان رد لایت هلند به فروش می رسند؟ نرخ بالای استفاده از زنان بعنوان کالاهای جنسی، استفاده ی کالایی از بدن زنان در تبلیغات، استفاده از زنان و دختران جهت رونق بخشی به صنعت گردشگری در کشورهای مختلف و...
در حقیقت، پشت پرده ی این موفقیت ها، ظلم های سازمان یافته ی بسیاری در حق زنان جهان صورت می گیرد که نمی خواهند ما از آن ها مطلع شویم.

باتوجه به این شرایط، زن ایرانی در این برحه ی حساس تاریخی می بایست با نهایت دقت و آگاهی، راه را از بی راهه تشخیص دهد و در رسیدن به مقصد، مطالبه گری و تلاش کند.
دراین برحه از زمان که رسانه های غربی زن را دعوت به مکتب فمینیسم می کنند؛ برخی از زنان خود را در میان دو راهی
سرگردان دانسته و نمی داند کدام را باید انتخاب کند. از طرفی دل در گروی دین خود دارد و معتقد است دینی است آسمانی و از طرف معبودی حکیم و عادل، و از طرف دیگر بعضی از گزاره های این دین را مخالف با عقل و فطرت خود می پندارند و از طرف دیگر شیفته ی تبلیغات برابری خواهی و مطالبه ی حقوق زنان در مکتب فمینیسم شده است. با این شرایط گام اول برای پیشرفت زن ایرانی، آگاهی و شناخت است. شناخت گذشته و درک حال، برای ساختن فردایی بهتر. چون تا نداند که وضعیت زنان چه بوده است و چگونه است، نمی تواند فردایی را متصور شود چه برسد به آن که بتواند فردایی بهتر را بسازد.
با مطالعه و اگاهی می توان میان این دو راه پیش روی زنان ایرانی، حق را شناخت.
با مطالعه کتب فمینیستی متوجه میشویم که جنبش فمینیسم تنها برابری خواهی نیست و به دنبال ترویج روابط آزاد، همجنس بازی، طلاق، ازدواج سفید و در یک کلام فروپاشی نهاد خانواده است. همچنین متوجه میشویم که این جنبش در دنیای غرب نیز آثار شومی بر جای گذاشته است که نتیجه ی آن رفتار کالاگونه با زنان و از بین رفتن بنیان خانواده است. به همین دلیل اندیشمندان غربی نیز به نقد این جنبش می پردازند و گویی از فمینیسم عبور کرده اند.
راه دیگر که پیش روی زن ایرانی است دین اسلام و به خصوص مکتب تشیع است. دیدگاهی که نه تنها زن را منفعل و محبوس در خانه نمی پسندد بلکه زن را عنصری فعال و مفید در بستر جامعه می داند. اری در طول تاریخ، کامل ترین دیدگاه در رابطه با جایگاه زن در اسلام، دیدگاه امامین انقلاب است. در این دیدگاه زن ایرانی با توجه به استعداد، علاقه و نیاز جامعه می تواند بهترین باشد، بهترین اندیشمند، بهترین هنرمند، بهترین ورزشکار، بهترین تاجر و... می تواند همه این ها باشد در حالی که کمترین خللی به مقام همسری و مادری که بالاترین مقام ها است وارد نشود.
انتهای پیام/*
پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات