زنجان-مشاور وزیر راه‌ و شهرسازی در امور ایثارگران با اشاره به اینکه در دوره جنگ نرم آن‌ چیزی که می‌تواند راهنما، کمک و نقشه راه ما باشد، بحث جهاد و ایثارگری است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد، پشتیبان مباحث معنوی است.
کد خبر: ۹۴۳۹۸۰۶
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حمید مردانیان در جلسه شورای امور حمل‌ و نقل و راه‌ و شهرسازی استان زنجان، اظهار کرد: کشور ما در همه حوزه‌ها به لحاظ فنی، توسعه‌ای، ثروت و مباحث مادی کمبودی نداشته و کشور توانمندی است.

دوره جنگ نرم به جهاد و ایثارگری نیاز دارد

 

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که وزارت راه‌ و شهرسازی یکی از ارکان اصلی توسعه زیربناهای کشور است، یک بحث و مسئله مهمی که می‌تواند ما را در به ثمر رساندن وظیفه خطیر خود یاری کند، استفاده از بحث جهاد و ایثار است.

 

این مسئول افزود: کشور ما در همه حوزه‌ها به لحاظ فنی، توسعه‌ای، ثروت و مباحث مادی کمبودی ندارد و کشور توانمندی است؛ آن چیزی که ما را در این راه خطیر و پرفراز و نشیب که اداره جامعه و توسعه کشور است، یاری خواهد کرد، مباحث معنوی است؛ پشتیبان مباحث معنوی نیز ترویج فرهنگ ایثار و جهاد است و کشور ما از این لحاظ، کشوری غنی است و باید به این نکته که نکته مهمی است، اهمیت دهیم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در دوره جنگ نرم آن‌ چیزی که می‌تواند راهنما، کمک و نقشه راه ما باشد، بحث جهاد و ایثارگری است، تصریح کرد: در همه زیرمجموعه‌های ادارات وزارت راه‌ و شهرسازی از کارشناسان تا عالی‌ترین رتبه‌ها از جامعه ایثارگران حضور دارند که ادارات را مدیریت کرده و کارهای مردم را پیش می‌برند.

 

مردانیان با بیان اینکه شاید جامعه ایثارگری ما به دلیل معذوریت اخلاقی و حجب و حیای جامعه سکوت می‌کنند و واقعیت‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد را بیان نمی‌کنند، ادامه داد: در بازدیدی که سه سال گذشته از خانواده‌های شهدا داشتیم، ۱۰ پدر و مادر شهدا زیارت کردم که بالای ۷۰‌ درصدشان از تسهیلات و امکاناتی که در قانون جامعه ایثارگری اشاره شده بود استفاده نکرده بودند، در حالی که ذهنیت جامعه ما خلاف این است و وقتی از این عزیزان سئوال می‌کردم که چرا پیگیر استفاده از ظرفیت خود نیستید، پاسخ دادند که ما شهید خود را برای استفاده از مباحث مالی نداده‌ایم که به دنبال آن باشیم.

ارسال نظرات