خبرهای داغ:
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: واقعه غدیر نقش بسیار سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و این واقعه مهم‌ترین ماموریت دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) بود که به جا آورد، ماموریتی که انجام آن به منزله پیام رسالت بود.
کد خبر: ۹۴۳۹۹۴۸
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

واقعه غدیر نقش سرنوشت سازی در مسیر اسلام داشت
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام آل هاشم در همایش دبیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان افزود: غدیر واقعی امروز در انقلاب اسلامی است زیرا انقلاب برای زنده کردن دین تشکیل شده است.

وی ادامه داد: غدیر یک چشمه است که تا پایان هستی جوشان خواهد بود ،روز کمال دین و اتمام نعمت بوده و موجب خوشنودی خداوند متعال است، غدیر نه تنها تاریخ نه جغرافیا و نه روایت بلکه ولایت است.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: مسئله غدیر یک مسئله اعتقادی است از این جهت این عید را هر چقدر زنده نگه داریم در واقع اسلام را زنده نگه داشته ایم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه غدیر دو جنبه دارد یکی جنبه‌ نصب جانشین و دیگری جنبه‌ قضیه، توجه دادن به مسئله‌ امامت است، اظهارداشت: امامت یعنی پیشوائی انسان‌ها پیشوائی جامعه در امر دین و دنیا این یکی از مسائل اصلی در طول تاریخ طولانی بشر بوده است.

حجت الاسلام آل هاشم یادآور شد: مسئله‌ امامت یک مسئله‌ مخصوص مسلمان‌ها یا مخصوص شیعیان نیست. امامت یعنی یک فردی یک گروهی بر یک جامعه‌ای حکمرانی می کنند و جهت حرکت آن‌ها را در امر دنیا و در امر معنویت و آخرت مشخص میی کند. این یک مسئله‌ همگانی است و برای همه‌ جوامع بشری است.

وی اظهار کرد: ماه محرم را جدا از غدیر نمی‌دانیم، غدیر را باید با محرم زنده نگه داریم باعث به وجود آمدن حادثه کربلا فراموشی غدیر بود بنابراین باید غدیر همیشه در جامعه زنده نگه داشته شود تا جلوی به وجود آمدن کربلا‌ها گرفته شود.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: در برگزاری جشن‌های غدیر باید توجه بیشتری شود و فضای مجازی هم فرصت بسیار مغتنم است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت آموزه‌های غدیر را تبیین و تشریح کرد.

وی تاکید کرد: هیئات عزاداری توجه کنند تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری محرم برگزار نشود همانطورکه در طول چند سال گذشته هم چنین بوده است؛ و همه عزاداری‌ها و مراسم استقبال از محرم باید بعد از عید غدیر باشد و جشن‌های این عید بزرگ به صورت باشکوه برگزار شود.

ارسال نظرات