دادستان اراک اظهار کرد: برخورد قاطع با فساد، حفظ و ارتقای امنیت ملی و اجتماعی، شناسایی گلوگاه‌های فساد، مبارزه جدی با فساد از جمله موارد مهم است که باید مورد توجه باشد تا اجازه ندهیم فساد در جامعه نهادینه شود و اصحاب رسانه در این زمینه می توانند نقش خود را ایفا کنند.
کد خبر: ۹۴۴۰۲۱۲
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، ربیع اله قربانی دادستان اراک در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی پرچمدار اجرای عدالت و معیار اجرای عدالت، اجرای قانون است.اگر اصحاب رسانه خود را مکلف بدانند در راستای ترویج فرهنگ قانون‌مداری گام بردارند، نقش مهمی در آگاهی مردم و پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها خواهند داشت.

قربانی اظهار کرد: برخورد قاطع با فساد، حفظ و ارتقای امنیت ملی و اجتماعی، شناسایی گلوگاه‌های فساد، مبارزه جدی با فساد از جمله موارد مهم است که باید موردتوجه باشد تا اجازه ندهیم فساد در جامعه نهادینه شود و اصحاب رسانه در این زمینه می توانند نقش خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: اقدامات دستگاه قضایی و اصحاب رسانه باید کیفیتی باشد و اصحاب رسانه دیدگاه حاکمیت و قانونمداری و ضوابط را تشریح و تبیین کنند و البته اقدامات دستگاه قضایی پیوست رسانه ای داشته باشد.

دادستان اراک بیان کرد: در سال ۹۹، ۱۷۸۰ ترک تعقیب و سال گذشته ۳ هزار و ۵۹ مورد ترک تعقیب صادر شده است، در حوزه تعلیق تعقیب نیز ۴۰ درصد رشد ایجاد شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت دستگاه قضایی جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بکار گرفته می شود، ایجاد امنیت برای واحدهای تولیدی یکی از محورها و رسالت های دستگاه قضایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات