خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه امروز به چمران‌های بیشماری نیاز داریم تا گروه‌های دانشجویی و جوانان را برای مقابله با جنگ شناختی و پیچیده دشمن سازماندهی و بسیج کنند.
کد خبر: ۹۴۴۰۳۶۴
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی کبیری‌پور امشب در مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج اساتید که در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس فرمایشات امامین انقلاب و منظومه فکری ولایت، بسیج عدل (معادل) انقلاب است؛ چراکه اولا هر دو مصداق شجره طیبه نامیده شده‌اند. دوما هر دو پدیده‌، حوادث معجزه‌گون تاریخ معاصر هستند و همانطور که انقلاب اسلامی معجزه‌ی عصر حاضر بود، پیدایش بسیج نیز الهام الهی بر قلب امام راحل(ره) و معجزه‌ی دیگر این راه نورانی بود.

وی اضافه کرد: دلیل سوم در بیان این ادعا آنجاست که مقام عظمای ولایت بارها فرموده‌اند که گسترش روحیه‌ی انقلابی که ما از آن تعبیر می‌کنیم به روحیه‌ی بسیجی، موجب پیشبرد امور و رسیدن به اهداف انقلاب است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه دشمن در جنگ شناختی بدنبال تغییر باورها و طرز فکرهاست، عنوان کرد: تغییر چهره‌ی ظاهری شهر قم نشان دهنده اثر کردن اقدامات دشمن در عرصه تهدیدات نوظهور و هیبریدی است. تا همین اواخر، ناتو جنگ را به پنج حوزه عملیاتی مختلف تقسیم کرده بود: هوا، زمین، دریا، فضا و سایبری. اما با توسعه‌ی راهبردهای جنگ شناختی، ائتلاف نظامی ناتو در حال بحث بر روی یک سطح جدید، حوزه ششم عملیاتی خود را حوزه اثرگذاری بر فکر و مغز انسان‌ها تعریف کرده که پیچیده‌تر و دارای تاثیر بیشتر است.

وی ادامه داد: دشمن در جنگ شناختی با تغییر و تحریف حقایق و دروغ‌پراکنی، یک نیروی کارآمد را به یک نیروی ناکارآمد و منفعل تبدیل می‌کند و در حقیقت به هدف خود که توقف جریان انقلاب و از بین رفتن روحیه‌ی انقلابی است چشم دوخته است.

کبیری‌پور با بیان اینکه امروز به چمران‌های بیشماری نیاز داریم که گروه‌های دانشجویی و جوانان را برای مقابله با جنگ شناختی دشمن سازماندهی و بسیج کنند؛ عنوان کرد: دیگر اقشار بسیج برای حرکت در شرایط چند بعدی و پیچیده جنگ شناختی، نیازمند به چمران‌های بسیج اساتید هستند، چراکه اساتید بسیجی شرایط پیچیده این تهاجم را تحلیل و حرکت‌ها و نقشه‌های دشمن را شناسایی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز امروز ما ورود فعالانه بسیج اساتید به عرصه‌ی جنگ شناختی و تشکیل گروه‌های اثربخش است، گفت: جنگ امروز نه زمان‌بردار است و نه جغرافیا می‌شناسد، این جنگ، جنگی نامحدود است که هیچ کشوری نمی‌تواند به داد کشور دیگری برسد مگر مردمان و نخبگان همان کشور مورد تهاجم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها