شاهرود_ دادستان عمومی و انقلاب شاهرود با تاکید بر ورود دادستانی به موضوع اجاره بها و مجتمع رزمندگان و سگ گردانی، گفت: راه برخورد با بی حجابی فرهنگ سازی و تلاش همه دستگاه‌های متولی است.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۰۴
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

ورود دادستان شاهرود به اجاره بها و مجتمع رزمندگان/راه برخورد با بی حجابی فرهنگ سازیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام رضی پارسامنش در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری شهرستان شاهرود برگزار شد با بیان اینکه ارزش کار خبرنگاران بسیار مهم است، افزود: این هفته عرضه خدمات دستگاه قضایی و ارائه اقدامات انجام شده است.
او افزود: رویکرد دستگاه قضایی، تحولی بر محور تعامل و حقوق شهروندی و اصول بیان شده در سند تحول قضایی، ابلاغی ریاست قوه و مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است می‌باشد و اهداف سند تحول در همه زمینه‌ها که در این سند دیده شده است وجود دارد.
دادستان عمومی و انقلاب شاهرود گفت: در دستورالعمل‌های ابلاغی تعامل با گروه‌های مردم نهاد و جهادی در زمینه‌های مختلف وجود دارد که در این راستا جلسه برگزار خواهد شد.
پارسامنش با تاکید بر اینکه گرایش به مجازات‌های جایگزین به حبس که کمک به اصلاح مجرمین و کاهش زندانیان و نظارت دقیق بر آن‌ها انجام شود، تاکید است، افزود: برنامه‌هایی در دستور کار دادستان به عنوان پیشگیری از جرم و ارائه محتوای عامه فهم داریم و همکاری با دانشگاه‌ها در راستای برگزاری کارگاه‌هایی برای تبیین حقوق شهروندی در بنگاه‌های مختلف جامعه و کارمندان که وظایف و تکالیف خود را بدانند برگزار می‌شود.
او خاطر نشان کرد: برخی از مسئولین ادارات حتی به قوانین حیطه کاری خود تسلط روز ندارد و به شکل سنتی عمل می‌کند و به قوانین و مصوبات و تغییر آن توجه ندارند و تکالیف قانونی مسئولین باید متذکر شد و این در دستور کار است.
دادستان عمومی و انقلاب شاهرود با اشاره به مجتمع رزمندگان، اظهار کرد: علاوه بر مجتمع رزمندگان و یک مجتمع دیگر است و موضوع، نظارت بر ساخت و ساز و فرایند صدور پروانه بر عهده شهرداری است.
او در زمینه دستور توقف این مجتمع ها، گفت: در عرصه طبیعی شهر نباید ساخت و ساز کرد، مگر تغییر کاربری و در نقشه‌های طرح تفصیلی این مجتمع‌ها مسکونی است و تخلف ساختمانی که کمیسیون ماده ۱۰۰ و بقیه در حیطه کاری ما نیست.
پارسامنش با اشاره به مکاتبه سازمان نظام مهندسی در خصوص تخلفات، اظهار کرد: این تخلفات باید رفع شود و تغییر کاربری و تصرف به عرصه طبیعی با توجه به گزارشات مردمی واصل و پیگیر شدیم و مکاتبه سازمان مهندسی ساختمان پیگیری مکاتبات شود و به شهرداری و شورای اسلامی شهر ابلاغ تا رفع تخلفات و مشکلات شود.
دادستان عمومی و انقلاب شاهرود با اشاره به وجود دو هزار و ۶۰۰ عنوان مجرمانه در کشور، گفت:حجم کاری شعبات در دادستانی زیاد است و رویکرد ما جایگزین حبس است و الان در جهان نیز مجازات زجر دهنده بازدارنده نیست و تلاش داریم در انجمن حمایت از زندانیان این روش را بیشتر نهادینه کنیم.
او در مورد سگ گردانی اظهار کرد: عده‌ای به اسم دوست داشتن حیوانات در حق حیات وحش اجحاف می‌کنند و با توجه به تحقیقات علمی و مشورت با متخصصین، دستورالعمل جامعی تهیه و به شهرداری و محیط زیست و شورای اسلامی شهر ابلاغ شد.
پارسامنش گفت: در راستای حفاظت و حراست از عموم شهروندان، کسی حق ندارد آرامش مردم را با آوردن حیوانات در اماکن عمومی صلب کند و پذیرفته زیست بومی شهر نیست و شهرداری باید تجمیع کنند و خدمات ارائه به حیوانات ولگرد دهند.
او با تأکید بر توجه به حقوق شهروندی، اظهار کرد: برای حل معضلات اخلاقی از چکش قوه قضاییه نباید استفاده کرد و راهکار آن رسانه‌ها و شهروندان و نهاد‌های متولی فرهنگ جامعه است و پلیس امنیت اخلاقی در حد خودش حضور دارند.
دادستان عمومی و انقلاب شاهرود با اشاره به اجاره بها، گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص اجاره بها اجرایی شد و شورای حل اختلاف اجرا می‌کرد و در پایان سال ۱۴۰۰ این قانون ملغی شد و در قانون بیشتر به نفع مالک است و مجلس باید این موضوع را با قانون حل کند تا مستأجران ضرر نکند.
او با اشاره به اینکه هیچ بنگاهی حق ندارد طبق رأی خود اجاره تعیین کند و تخلفات آن‌ها تعزیراتی و صنفی است و سامانه درج قرارداد اجاره انجام نمی‌شود که مشکل ایجاد می‌شود و پیگیر این دستورات هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها