قربانی اظهار کرد: از مهمترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت‌های دانش‌بنیان است و دستگاه قضایی عزم جدی برای حمایت از این شرکت‌ها تا اخذ نتیجه قطعی دارد.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۲۳
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

دستگاه قضایی عزم جدی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تا اخذ نتیجه قطعی داردبه گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ربیع الله قربانی دادستان اراک در نشست هم‌اندیشی با فعالان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان در اراک گفت: تحقق شعار سال بسیار برای دستگاه قضایی اهمیت دارد و اختصاص یک روز از هفته قوه قضاییه برای پیگیری مشکلات واحدهای دانش‌بنیان نشان از این مسئله مهم دارد.

قربانی اظهار کرد: از مهمترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت‌های دانش‌بنیان است و دستگاه قضایی عزم جدی برای حمایت از این شرکت‌ها تا اخذ نتیجه قطعی دارد.

وی ادامه داد: از مهمترین مواردی که مورد انتظار شرکت‌های دانش‌بنیان است ترویج محصولات این شرکت‌ها و منع شرکت‌های دولتی از خرید محصولات خارجی و منع از واگذاری کار به شرکت‌های خارجی است لذا به دنبال این هستیم که این پیشرفت علم و فناوری در راستا کمک به اقتصاد ملی بکار گرفته شود.

دادستان اراک تعارض منفعت این شرکت‌ها را با افراد صاحب قدرت یکی از چالش‌های عمده واحدهای تولیدی دانست و افزود: دستگاه قضایی در این خصوص پیگیری لازم را انجام می‌دهد.دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در استان فعال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی را در دستور کار خود دارد.

قربانی گفت: برنامه‌ریزی و بازدید دوره‌ای و میدانی از شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان توسط مقامات قضایی به‌منظور شناسایی و پیگیری موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و دانش‌بنیان، مرتفع شدن واگذاری اراضی موردنظر برای طرح توسعه واحد آلومینیوم  و.. ازجمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است.

وی بیان کرد: دادگستری استان مرکزی در قرارگاه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اصلاح بروکراسی غیرضروری، مشارکت و  حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال و تولید در استان اعلام آمادگی کرده و فعال است.

دادستان اراک افزود: تقویت اقدامات محور دبیرخانه اقتصاد مقاومتی، کارگروه نظارتی فرهنگی مالی و پژوهشی و مالیاتی در دستور کار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات