با تلاش و همت ارزشمند صداوسیما، برنامه های کنگره ۳ روزه شهدای عشایر کشور به میزبانی بام ایران، توسط شبکه جهان‌بین و ۲۴ شبکه استانی پوشش کامل داده شد.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۹۶
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کنگره ملی ۱۱ هزار شهید عشایر کشور با شعار «۱۱ هزار شهید و ۱۱ هزار خدمت» و با حضور دو هزار نفر از اعضای خانواده‌های معظم این شهدا از ۲۴ استان عشایری کشور، به همت سازمان جامعه بسیج عشایری کشور و سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری به مدت سه روز از ۲۹ تا ۳۱ خردادماه در شهرکرد برگزار شد.

صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، تمام برنامه‌های سه روز برگزاری کنگره ملی ۱۱ هزار شهید عشایر کشور را به صورت زنده روی آنتن برد و زمینه ارتباط مستقیم و پخش آن‌ها از شبکه‌های سراسری و ۲۴ شبکه استانی را فراهم کرده است.

اقدامات اجرایی این کنگره از سال گذشته تدارک و برنامه‌ریزی شده که شامل سه بخش است: در روز نخست، شب شعر شهدای عشایری با حضور شاعرانی از استان‌های عشایرنشین سراسر کشور در روز ۲۹ خرداد برگزار شد، سی ام خرداد و روز دوم، سلسله نشست‌هایی با محوریت شهدای مدافع حرم عشایری با حضور خانواده معظم این شهدا تشکیل شده چرا که بیش از ۸۰ نفر از شهدای مدافع حرم، از عشایر سراسر کشور هستند.

روز سوم کنگره هم مربوط به برگزاری اجلاسیه نهایی با حضور مسئولان کشوری و لشکری بود که سه‌شنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۹ در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد با پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد ملی بزرگداشت شهدای عشایر کشور که در روز ۲۲ خرداد امسال در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، آغاز شد و سپس با سخنرانی سردار سر لشگر پاسدار دکتر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایان یافت.

با توجه به اهمیت موضوع، برنامه‌های هر سه روز برگزاری کنگره توسط صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری به صورت زنده روی آنتن رفت و اجلاسیه نهایی هم به صورت مستقیم از شبکه جهان‌بین، شبکه شما، شبکه خبر و شبکه‌های استانی عشایرنشین پخش شد.

علاوه بر اینها، تیزر و نماهنگ ویژه کنگره به همت ستاد مرکزی کنگره و صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری تولید و در اختیار شبکه‌های استانی و سراسری قرار گرفت.

از ۱۰ روز قبل تبلیغات و پیش برنامه‌های آن شروع شده و از همان موقع نیز صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری با تولید ویژه برنامه و همچنین پخش تیزر و زیرنویس اطلاع‌رسانی، به استقبال کنگره شهدای عشایری رفته است؛ در طول برگزاری کنگره هم علاوه بر پخش زنده هر سه روز، با ۲۴ استان عشایرنشین هم ارتباط مستقیم برقرار کرد و اقدام به تولید و پخش برنامه‌های مشترک شد همچنین گزیده برنامه‌ها هم در اختیار شبکه شما قرار می‌گیرد.

در کنار اینها، برای تعدادی از شهدای شاخص عشایر کشور مستنداتی جمع‌آوری که از شبکه جهان‌بین و شبکه‌های استانی و سراسری پخش شده‌اند یا در حال پخش هستند.

نماهنگ ویژه کنگره هم با عنوان «عشایر، ذخایر انقلاب» تولید مشترک صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری و سازمان بسیج جامعه عشایری کشور تولید و در روز نخست کنگره از آن رونمایی شد که در حال حاضر از شبکه‌های استانی و سراسری پخش می‌شود.

ارسال نظرات