خبرهای داغ:
وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

موزه جنگ خرمشهر را باید به دنیا و مدعیان پوشالی حقوق بشر معرفی کرد

ضرغامی گفت: اولین موزه جنگ در خرمشهر شناسنامه ای از مظلومیت مردم ایران است که باید آن را به دنیا و مدعیان پوشالی حقوق بشر معرفی کرد.
کد خبر: ۹۴۴۰۶۴۸
|
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲

«عزت الله ضرغامی» وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که برای سفری دو روزه وارد خوزستان شده امروز (پنجشنبه) در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر اظهار داشت: اولین موزه جنگ در خرمشهر شناسنامه ای از مظلومیت مردم ایران است که باید آن را به دنیا و مدعیان حقوق بشر معرفی کرد.

وی افزود: خرمشهر و مردم این شهر باید از ظرفیت میلیونی راهیان نور و اربعین حسینی برای معرفی ظرفیت های گردشگری خود بهره ببرند و بهره مند هم بشوند.

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این موزه یک میراث ارزشی برای تاریخ است تا مردم با بازدید از آن بدانند در جنگ چه گذشته است، گفت: محتوای غنی موجود در این موزه باید در قالب و شکل جدیدی ارائه شود تا مخاطب نهایت استفاده را از این آثار ببرد.

موزه جنگ یا مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس خرمشهر، ساختمان سابق شرکت نفت خرمشهر است که در خیابان امام‌خمینی(ره) و در کنار پل فلزی شهید جهان‌آرا قرار دارد. این ساختمان در اواخر مهر ۱۳۵۹ به اشغال دشمن درآمد که پس از آزادسازی خرمشهر به محلی برای برپایی موزه جنگ تبدیل شد.

ساختمان اين موزه در سال ۱۳۰۹ ساخته شد و تا پایان جنگ به عنوان بخش اداری شركت نفت به کار می‌رفته است. در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اين ساختمان به عنوان محل دیده بانی نيروهای عراقی مورد استفاده قرار گرفت سپس با بازسازی گوشه‌ای از ساختمان اداری شركت نفت، در سال ۷۵ اين مكان به عنوان مركز فرهنگی دفاع مقدس افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار