خبرهای داغ:
همدان-دبیر بیست وهفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان در همدان گفت: ظرفیت تئاتر کودک ونوجوان ایران امروز فراتر از مرزها است و می‌توان آثار اندیشه‌ورز هنرمندان ایرانی را در جای جای جهان به روی صحنه برد.
کد خبر: ۹۴۴۱۳۷۹
|
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر مشهدی‌ عباس در آئین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان که در مجتمع فرهنگی، هنری ابن سینا همدان برگزار شد، اظهار کرد: لبخند شیرین کودکان هدیه آسمانی است که باید برای نقش بستن آن تلاش کرد و این مهم را نمایشگران عرصه تئاتر کودک و نوجوان خوب می‌دانند.

وی با بیان اینکه در نقطه پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان قبل از هر چیز شکرگزار خداوند هستم و در برابر این شورآفرینی تلاشگران عرصه تئاتر سر تعظیم فرود می‌آورم ،گفت: از خدای متعال سپاسگزارم که لیاقت داد تا با هنرمندان و گروه‌‌های نمایشی در کهن‌ شهر تاریخ و تمدن ایران‌ به مردم شادی هدیه کنیم و از مردم شریف و با فرهنگ همدان نیز برای این همه هنر دوستی تشکر می‌کنم که همراهی آن‌ها نشان داد که تئاتر زنده و پویا است که می‌تواند رسالت خود را در زمینه آموزش، پرورش و امیدبخشی برای ساخت فردایی بهتر انجام دهد.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان ضمن قدردانی از مدیران هنری کشور که بعد از دو سال همه‌گیری کرونا بر خود این وظیفه را احساس کردند و دست در دست نمایش‌گران و اهالی تئاتر قرار دادند و با شادی از راه سخت بحران گذر کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم، ابراز کرد: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با همه کاستی‌ها و شادکامی‌هایش به نقطه پایانی رسیده، انرژی این رویداد را به شهرهایتان سوغات ببرید و این اندیشه، مهرورزی و شادی را در شهرهای خود برپا دارید.

وی با بیان اینکه در این جشنواره همدان میزبان ۸۰۰ هنرمند تئاتر بود، افزود: بر ایجاد شرایط استاندارد برگزاری جشنواره تئاتر تاکید دارم و امیدوارم تمام ظرفیت‌‌های حرفه‌ای نمایش کودک و نوجوان جایگاهی در این رویداد داشته باشد.

مشهدی‌ عباس گفت: در کنار بخش‌‌های کودک، نوجوان، خیابانی و خردسال، بخش‌های تئاتر فراگیر با همراهی هنرمندان توان یاب و بهزیستی می‌تواند فرازی برای جشنواره بیست و هشتم باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش تئاتر با اجرای هنرمندان زیر ۱۸ سال با درایت و هدایت آموزش و پرورش و بخش نمایش ایرانی با لطف مرکز هنرهای نمایشی به جشنواره بیست و هفتم اضافه شد، مطرح کرد: ظرفیت تئاتر کودک و نوجوان ایران امروز فراتر از مرزها است و می‌توان آثار اندیشه‌ورز هنرمندان ایرانی را در جای جای جهان به روی صحنه برد و برای دستیابی به این هدف باید ظرفیت ایجاد بازار تئاتر کودک و نوجوان را فراهم کرد تا اندیشه بلند ایران اسلامی را همراه با بیانیه گام دوم انقلاب در جهان گسترش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات