مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی مطرح کرد

پیشرفت ۷۷ درصدی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی / تولید ۱۲ عنوان کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰

سرهنگ کریمی گفت: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی با همکاری و مشارکت استانداری مرکزی و کلیه دستگاه های استانی هم اکنون بیش از ۷۷ درصد پیشرفت ‌دارد.
کد خبر: ۹۴۴۱۳۹۵
|
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: ۳۵ عنوان کتاب تدوین شده و فایل آنها آماده چاپ است و نیاز است با مشارکت دستگاه های استانی به چاپ برسند و مشارکت کلیه دستگاه های مسئول در تهیه و چاپ کتاب در حوزه دفاع مقدس با توجه به مصوبه شورای اداری استان یک ضرورت مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ۱۲ عنوان کتاب صوتی در سال ۱۴۰۰ تهیه شده و در سال ۱۴۰۱ سعی داریم حجم بیشتری از کتاب ها در حوزه دفاع مقدس تهیه کنیم.

سرهنگ کریمی ادامه داد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی نهضت چاپ کتاب در حوزه اندیشه های امامین انقلاب، گفتمان انقلاب اسلامی و شهدا و دفاع مقدس و بانوان تهیه و به چاپ رسیده و به فضل الهی این نهضت با قوت ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین کتاب های ذیل کنگره شهدای استان فرهنگ نامه ۲۲ جلدی شهدا است که در نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس کشور به عنوان اثر برتر شایسته تقدیر شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: متاسفانه در استان مرکزی طی ۳ سال گذشته در انتخاب کتاب سال توجهی به کتب در حوزه دفاع مقدس نشده و لازم است در جشنواره های بعدی کتاب در حوزه دفاع مقدس توجه ویژه شود.

وی با اشاره با پیشرفت موزه دفاع مقدس گفت: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی با همکاری و مشارکت استانداری مرکزی و کلیه دستگاه های استانی هم اکنون بیش از ۷۷ درصد پیشرفت ‌دارد که ساختمان مدیریت با پیشرفت ۱۰۰ درصدی، ساختمان گالری ها ۶۸ درصد، سردرب ورودی ۱۰۰ درصد، دیوار لاله ها ۹۰ درصد، شهدای گمنام و محوطه آن ۷۰ درصد ، محوطه پارکینگ ۳۰ و محوطه اصلی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرهنگ کریمی با اشاره به روند تکمیل یادمان های شهدا در سطح استان گفت: در استان مرکزی ۱۵۹ شهید گمنام و ۶۶ یادمان شهدا داریم که ۱۸ یادمان نیمه کاره و در حال ساخت هستند و امیدواریم با همت مسئولین استانی این تعداد از یادمان ها هرچه سریعتر تکمیل شوند و سال ۱۴۰۱ باید کلیه یادمان ها تکمیل شوند.

انتهای پیام 

ارسال نظرات