حجت الاسلام لزومی:

شهید بهشتی مدیر تراز انقلاب اسلامی بود

امام جمعه پاکدشت گفت: شهید بهشتی قبل و بعد از انقلاب مصداق بارز مدیری مدبر و تراز انقلاب اسلامی بود .
کد خبر: ۹۴۴۱۵۱۲
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج، با حضور آحاد مردم و مسئولین شهرستان پاکدشت مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و شهید آیت الله دکتر بهشتی در مسجد الشهدای شهرستان پاکدشت برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسن لزومی امام جمعه پاکدشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم هفتم تیر و شهید دکتر بهشتی و گرامیداشت هفته قوه قضائیه خاطر نشان کرد: شهید بهشتی در زمان حیات خویش مظلوم بود و مظلومانه هم شهید شد.

حجت الاسلام لزومی در ادامه افزود: شهید ایت الله بهشتی جزء شخصیت های مهم انقلاب اسلامی و مجتهدی مسلم در عصر خویش بود.

لزومی یادآورشد: شهید بهشتی قبل و بعد از انقلاب مصداق بارز مدیری مدبر و تراز انقلاب اسلامی بود .

وی با بیان ویژگی های شخصیتی این شهید خاطر نشان کرد : در زمانی که حضرت آیت الله العظمی بروجردی رحمت الله علیه بنا بود نماینده ای به کشور آلمان و هامبورگ معرفی نمایند شهید بهشتی گزینه و انتخاب آن فقیه عالیقدر جهان اسلام در این رسالت مهم شد و دکتر بهشتی در زمان حضور پر برکت خود جوانان را کانون جذب خود قرار داد و با تاسیس مرکز اسلامی در هامبورگ دستآورد های شایانی را برای اسلام به بار آورد.

امام جمعه شهرستان پاکدشت در این مراسم تصریح کرد: یکی از کارسازترین و ارزنده‌ترین فعالیتهای شهید دکتر بهشتی (ره) اقدامات فرهنگی و دینی او درمدت اقامت در آلمان می‌باشد.

آیت‌الله شهید دکتر بهشتی (ره) که به عنوان امام جماعت مسجد هامبورگ از طرف مراجع بزرگ ایران به آلمان اعزام گردیده بود نام آن را از مسجد جامع ایرانیان به مرکز اسلامی‌ هامبورگ تغییر داد و با انجام برنامه‌های علمی و دینی منظم و حساب‌شده، یکی از بزرگترین پایگاههای تبلیغی اسلام در اروپا را بنیان‌گذاری نمود. همچنین با ایجاد تشکیلات مستقل و منسجم برای دانشجویان ایرانی خارج کشور، پایه‌گذار جنبشهای دانشجوئی خارج از کشور گردید که اعضا و تربیت‌یافتگان آن در به ثمررسیدن انقلاب اسلامی و سپس شرکت در ادارة نظام نوپای اسلامی ایران سهمی بسزا یافتند.

وی در پایان افزود :یکی دیگر از مهم ترین اقدامات و یادگارهای خوب شهید عالی قدر دکتر بهشتی برای ملت شریف ایران را تهیه و تدوین قانون اساسی دانست و گفت : همین شخصیت والا و علم بی بدیل ایشان بود که تمامی عناصر موثر در انقلاب اسلامی ایشان را قبول داشتند.

ارسال نظرات