طی مراسم آغاز به‌کار کرد؛

اجرای طرح تربیتی شهید بهنام محمدی در قم

طرح تربیتی «شهید بهنام محمدی» به‌منظور ایجاد پیوند میان خانه، مسجد و مدرسه طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان سپاه استان قم آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۹۴۴۱۵۱۷
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

اجرای طرح تربیتی شهید بهنام محمدی در قم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نشست قرارگاه طرح شهید بهنام محمدیِ ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و ناحیه امام حسن(ع) با حضور فرماندهان نواحی، مسئولان تعلیم و تربیت، فرماندهان حوزه‌های شهری و دانش آموزی و مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه استان قم با هدف توجیه، بررسی و سهمیه بندی طرح تربیتی بسیج دانش‌آموزی برگزار شد.

در این نشست سرهنگ شفیعی مسئول بسیج دانش آموزی استان قم طی سخنانی اظهار کرد: تحقق بسیج ده‌ها میلیونی از طریق تربیت نسل آینده با تمرکز بر سه اصل مسجد، مدرسه و خانواده به یاری خداوند تحقق پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص اهمیت سند اعتلای بسیج گفت: این سند مسیر کلی حرکت ۱۰ ساله بسیج را مشخص کرده است که در آن تشکیل ۹ قرارگاه مهم ذکر شده است که بعد از قرارگاه تحقق بسیج ده‌ها میلیونی، دومین قرارگاه، قرارگاه تعلیم و تربیت است و در همین قرارگاه تعلیم و تربیت زنجیره کلان تربیت و کار تربیتی برای تمامی سنین مشخص شده است.

شفیعی در خصوص طرح تربیتی شهید بهنام محمدی گفت: در ذیل قرارگاه تعلیم وتربیت قسمت طرح شهید بهنام محمدی با محوریت سنین ۶ الی ۱۲ و ۱۲ الی ۱۸ سال مطرح شده است تا اینکه ۱۰ سال آینده ۸۰ درصد دانش آموزان در سه کانون خانواده، مدرسه و مسجد مورد توجه برنامه‌های آموزشی و تربیتی قرار گیرند. یعنی در طرح شهید بهنام محمدی کار از مدرسه آغاز می‌شود و با قرارهای مسجدی به مسجد ختم خواهد شد تا دانش آموز بتواند در مدرسه، مسجد و محله نقش آفرین و تاثیر گذار باشد.

وی هدف از اجرای طرح شهید بهنام محمدی را تربیت نسل جوان با نگاه تمدنی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف باید سه اقدام اساسی انجام دهیم، اقدام اول شناسایی مسجد، مدرسه و مربی است و اقدام دوم گزینش مربیان و اقدام سوم برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای مربیان است.

شفیعی ضمن بیان شیوه انتخاب مسجد و مدرسه و شرایط گزینش مربیان تصریح کرد: مربیانی که نمره قابل قبول کسب کردند احکام آنان با امضای فرمانده حوزه دانش آموزی و روسای نواحی آموزش وپرورش صادر می‌شود و این افراد به مدرسه معرفی می‌شوند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان قم یادآور شد: بعد از نشانه گذاری مساجد و مدارس، ائمه محترم جماعات مساجد و هیئت امناء، فرماندهان پایگاه‌ها توسط نواحی و سازمان بسیج مساجد و محلات توجیه و اقناع سازی صورت می‌شوند تا دانش آموزانی که وارد مساجد می شوند با استقبال آنها روبه رو شوند.

اجرای طرح تربیتی شهید بهنام محمدی در قم

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار