مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه گفت: ۱۴ سند جامع تحولی برای به روزرسانی نظام آموزشی در حوزه‌های علمیه تنظیم شده است.
کد خبر: ۹۴۴۱۵۴۸
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

به گزارش بسیج از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حوزه علمیه به عنوان تبلور امروزین مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و مرجع معرفتی انقلاب اسلامی، یک مجموعه مردمی بوده که ریشه در اصالت‌ها و باورهای ایمانی و میراث کهن تمدنی دارد و علما و بزرگان دین به عنوان حامیان ملت، حقوق مردم، نظام اسلامی و الگوهای ماندگاری از زندگی مومنانه، مطالبه‌گر، پاسخگو، انصاف و عدالت هستند.

وی بیان کرد: ۱۴ سند جامع تحولی برای به روزرسانی نظام آموزشی در حوزه‌های علمیه تنظیم و تدوین شده است و حوزه‌های علمیه کشور در ۵۰ رشته تخصصی در کشور به طلاب آموزش می‌دهند و ۵۰۰ مدرسه علمیه نیز در ایران در زمینه نیل به رسالت و اهداف اصلی خود فعالیت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: ۸۰ نشریه تخصصی حوزه در کشور فعالیت دارند و توسعه و تقویت خبرگزاری حوزه  در جهت بازنمایی صحیح، موثق و حکیمانه خدمات و دستاوردهای حوزه‌های علمیه و نهادهای حوزه‌ای استان، پیشران تحولات و ابداعات و نوآوری‌های دانشی و محفلی برای نخبگان و فرهیختگان فکری و فرهنگی استان شود.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ایجاد ارتباط حوزه‌های علمیه با رسانه‌های کشور راهی برای تبیین اهداف و معرفی این نهاد و پیشبرد آرمان‌های اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید این امر از سوی مدیران حوزه‌های علمیه و رسانه مسیر شود و خبرگزاری حوزه نیز در ایجاد این ارتباط می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات