مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد

انجام ۶۰ ماموریت مهم ملی در دفاع مقدس توسط استان مرکزی/ ۲۰۰ هزار نفر از موزه دفاع مقدس استان مرکزی بازدید کردند

سرهنگ کریمی گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان و خصوصا جوانان از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس بازدید کردند و طرح شهید مجید ایزد پناه برای گذراندن بیش از ۶۰ هزار دانشجو در قالب دو واحد درسی با قوت در حال انجام است.
کد خبر: ۹۴۴۱۵۷۸
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در آیین بازدید رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از موزه دفاع مقدس استان اظهار کرد: استان مرکزی در دفاع مقدس ۶۰ ماموریت مهم ملی انجام داده که در راستای تبیین نقش مهم استان در هشت سال جنگ تحمیلی از ۷ سال گذشته اقدامات مختلفی به برکت کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان و خصوصا جوانان از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس بازدید کردند و طرح شهید مجید ایزد پناه برای گذراندن بیش از ۶۰ هزار دانشجو در قالب دو واحد درسی با قوت در حال انجام است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: در راستای تبیین نقش امام خمینی بیش از ۲۰ جلد کتاب تهیه و به چاپ رسیده و طرح هفت اقلیم با رویکرد امام شناسی از سال ۹۸ شروع شده که بیش از ۴ هزار نفر از جوانان و مردم استان در این طرح شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی بیش از ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به چاپ رسیده و بعد از موفقیت کنگره شهدای استان مرکزی به عنوان برترین کنگره در کشور گام دوم کنگره با قوت در حال انجام است و اجلاسیه های دوم اقشار با رویکرد تبیینی و تبلیغی در سالجاری انجام خواهند شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به پیشرفت های استان  در حوزه دانشنامه گفت: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون ۷۵۰ مدخل در حوزه های شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیا جمع آوری شده و همچنین ۲۵۰ مقاله علمی نیز تهیه شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این راستا بیش از ۵۵۰ پرونده علمی نیز جمع آوری شده و کارگاه های تخصصی از سال گذشته شروع شده و همچنان نیز با قوت برای کلیه افراد فعال در حوزه دانشنامه نیز استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار