دومین شب مراسم گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه حضرت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش و شهید دیارمان رحمن استکی و شهدای پایگاه بسیج شهداء در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۱۶۷۵
|
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی، دراین مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 7 تیر شهید بهشتی و شهید رحمن استکی با اشاره به ویژگی های سیدالشهداء انقلاب اسلامی گفت: شهید بهشتی مدیری ممتاز، دشمن شناس و بصیربود، این شهید والامقام حزب جمهوری اسلامی را نه فقط برای یک قدرت، بلکه برای کادر سازی نیروی انقلاب اسلامی تشکیل داد.

دکتر حمید رضا مقدم‌فر  به درخشش شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی در بین شهدای انقلاب اشاره کرد و گفت: شخصیت ممتاز ایشان و نوع شهادت وی موجب شد تا مقام معظم رهبری نیز درباره این شهید بزرگوار بفرمایند که ایشان یک انسان فوق‌العاده و ممتاز بودند.

کارشناس و استاد دانشگاه افزود: شهید دکتر بهشتی از ابتدای انقلاب همواره به فکر کادر سازی، و ایجاد نگاه راهبردی بود و دوگانه‌ای که این شهید در آغازین سال‌های انقلاب درباره انواع تفکرهای شکل گرفته در جریان انقلاب مطرح کردند مبنی بر آنکه عده‌ای اسلام فقاهتی را قبول دارند و عده‌ای دیگر آن را نمی‌پذیرند، همچنان پس از ۴۰ سال در مراحل مختلف تاریخ انقلاب دیده می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: شهید بهشتی به عنوان موسس حزب جمهوری هیچ‌گاه به این حزب به عنوان یک کار تشکیلاتی که به دنبال دست یافتن به قدرت باشد، نگاه نکرد و حزب را معبد دانست، حزب جمهوری در نگاه وی، محلی برای کمک به مردم در انتخاب صحیح و برای کادر سازی و تربیت نیرو برای انقلاب اسلامی قلمداد می‌شد.

مقدم‌فر با اشاره به بیان امام راحل (ره) درباره شهید بهشتی و مظلومیت وی که موجب شد، شهادتش در برابر این خصوصیتش کوچک دانسته شود، نیز اشاره کرد و گفت: شهادت وی و ۷۲ نفر از یارانش نقطه عطفی در تاریخ انقلاب به شمار می‌رود و بسیاری از افراد بعد از شهادت شهید بهشتی متوجه دروغ‌ها و تهمت‌های دشمنان شدند.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی، از شهید بهشتی به عنوان یکی از استوانه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: این شهید بزرگوار همچنان به خوبی در جامعه شناخته نشده است.

این مقام مسئول به ابعاد زندگی شهید شهید رحمن استکی اشاره کرد و شهید استکی را افتخار چهارمحال و بختیاری و شهر شهرکرد دانست و گفت: او فردی مؤمن، انقلابی بود، برادران شهیدش مجتبی و حمید استکی مایه عزت و افتخار هستند، اگر امروز امثال شهید استکی ها در نظام وجود داشتند بسیاری از خلاها پر می‌شد..

مقدم‌فر در ادامه سخنانش با بیان اینکه پدیده نفوذ در ابعاد فیزیکی و نرم‌افزاری حربه‌ای پرکار برد از سوی دشمنان نظام برای ایجاد انواع جنگ علیه ملت ایران است، اظهار داشت: جهاد تبیین به عنوان جنبه‌ای از جهاد فرهنگی و جهاد اکبر مورد نظر قرآن کریم، باطل کننده تمامی این جنگ‌ها است.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی افزود: پدیده نفوذ، حربه‌ای است که نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از آن برای مقابله با انقلاب اسلامی استفاده کرده است و امروز عرصه این نفوذ بسیار سخت‌تر، متنوع‌تر و پیچیده‌تر شده است به طوری که امکان شناخت آن را نیز با دشواری مواجه کرده است.

کارشناس و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ناشناختگی و پرده‌پوشی جنبه ذاتی پدیده نفوذ است، گفت: در شرایط کنونی این ناشناختگی و پرده بسیار ضخیم‌تر و قوی‌تر شده است و دیگر در بعد فیزیکی و شکل‌دهی حوادثی چون هفتم تیر و هشتم شهریور و شهادت نیروهای انقلابی محدود نمی‌شود.

وی از جنبه فکری و نرم‌افزاری به عنوان بُعد دیگری از پدیده نفوذ نام برد و اظهار داشت: در این بعد از نفوذ، انواع نفوذ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز نهفته شده است که پیچیدگی و لایه لایه شدن این بعد از نفوذ و سخت‌تر شدن شناخت آن، لزوم دقت و مراقبت را نیز افزایش می‌دهد.

مقدم‌فر با تاکید بر اینکه جنبه نرم‌افزاری و شناختی پدیده نفوذ بسیار مهم‌تر از جنبه فیزیکی آن است و دشمن در شرایط کنونی بنا به گفته مقام معظم رهبری با انواع جنگ‌های ترکیبی همچون جنگ نیابتی، اقتصادی و سایبری به میدان آمده است، گفت: اگر جنبه نفوذ شناختی، ادراکی، رسانه و روانی وجود نداشته باشد به واقع هیچ‌یک از انواع جنگ‌ها نیز محقق نخواهد شد و این جنبه از نفوذ، نقش مکمل را برای شکل‌گیری دیگر جنگ‌ها، ایفا می‌کند.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی، به توطئه دشمن برای در دست گرفتن قدرت ادراک و فهم مردم اشاره کرد و افزود: دشمن در بُعد نرم‌افزاری نفوذ به دنبال آن است تا با استفاده از شایعات و دروغ‌پراکنی‌ها، هر رویداد و مساله‌ مرتبط با کشور همچون خروج قطار از ریل و یا ریزش ساختمان را به یک موضوع بسیار بزرگ تبدیل کرده و با بهانه قرار دادن آن‌، مسئولان و نظام را مقصر جلوه دهد و در این راه با سرمایه‌گذاری بالا و با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای، تلویزیونی، سایت‌های اینترنتی و کانال‌های خبری، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد.

وی کلیدی در این بعد از جنگ روانی و شناختی را، جامعه نخبگانی و خواص دانست و تصریح کرد: اگر روزی دشمن با این تصور که با ترور ۷۲ نفر از بزرگان انقلاب، کار نظام را یکسره خواهد کرد، امروز نیز با تصور غلط دیگری بر این باور است که سبک زندگی جامعه را تغییر دهد و در کنار فشار اقتصادی و تحریم‌های سنگین و همراه با جنگ‌های سایبری، نوعی دشمن هراسی و ترس از خود را به میان مردم بیاورد.

استاد دانشگاه ادامه داد: امروز تکیه دولت و حاکمیت به ظرفیت‌های داخلی است و طرف‌های مذاکره‌کننده ملتمسانه می‌خواهند که ایران به مذاکرات بازگردد، امروز دولت‌مردان با اقتدار در مذاکرات شرکت می‌کنند و دیگر دشمن بزرگ نیست.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی، هدف دوم دشمن در بعد فتنه نرم‌افزاری و شناختی را، قطع کردن امید مردم و ایجاد یاس بیان کرد و گفت: انواع جنگ‌هایی که تاکنون به وجود آمده است، همگی برای تحقق این موضوع است تا مردم از حل مشکلات ناامید شوند.

مقدم‌فر با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار اخیر رییس و مسئولان قوه قضاییه با معظم له افزود: مقام معظم رهبری، سختی‌های دهه ۶۰ و حزن و اندوه مردم، جنگ فیزیکی و ترورهای منافقین را یادآور شدند، شرایطی که وضعیت سیاسی کشور آشفته بود، شرایط دفاعی به هم ریخته و ناامیدکننده و اوضاع اقتصادی متلاشی بود، اما مردم در این شرایط سخت ایستادند و خداوند به پاس این ایستادگی و مقاومت، در اندک زمانی درهای نصرت و پیروزی را بر آن‌ها گشود.

استاد دانشگاه با بیان اینکه شرایط امروز سخت‌تر شرایط دهه ۶۰ نیست و لازم است همچنان ایستادگی کرد و مقابل دشمن ایستاد، ادامه داد: دولت انقلابی، حرکتی اساسی را آغاز کرده است، دولتی که وارث شرایط خاصی چون تورم ۶۰ درصدی دوران قبل است اما امروز خداوند راه‌ها را به روی دولت و مردم گشوده و تحریم‌ها یکی پس از دیگری در حال بی‌اثر شدن است.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی، با اشاره به خروج ذلت‌بار آمریکایی‌ها از افغانستان، تخلیه آرام و بی‌صدای عراق و رویارویی با مقاومت ۶ ساله یمن، گفت: استکبار، داعش را ایجاد کرد تا قدرت منطقه را در دست بگیرد اما حضور مقتدرانه حاج قاسم موجب شد تا بساط آن‌ها برچیده شود و اسرائیلی که می‌خواست در منطقه قدرت‌نمایی کند امروز به پشت دیوارهای خود عقب نشسته است، رژیم صهیونیستی می‌داند که در جنگ سایبری علیه ایران، عقب است و شهرها و مناطق مختلف آنان روی آتش خوابیده است، امروز دست برتر از آن جبهه مقاومت و نظام جمهوری اسلامی است.

مقدم‌فر اظهار داشت: امروز دیگر دشمن بزرگ نیست و در سراشیبی سقوط قرار دارد ولی آنچه باید در داخل نگران آن باشیم آن است که دشمن همچنان می‌کوشد تا در جنگ شناختی، خود را بزرگ جلوه دهد و با نا امید کردن مردم، آن‌ها را مقابل نظام قرار دهد اما مردم ایستاده‌اند و به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه این ملت سکوت نمی‌کند و پای دین و امام زمان و انقلاب خود ایستاده است، گفت: با این حال باید مراقب بود و اجازه نداد شایعات بر ما و مردم احاطه کند، امروز شرایط سیاسی کشور در شرایط عالی و خوبی قرار دارد، سران سه قوه متحد و همه به دنبال حل مشکلات هستند، مسئولان سالم و معتقدی که به خدمتگزار مردم هستند.

وی به ارادت مردم به امام زمان ارواحنافداه اشاره کرد و اظهار داشت: سرود سلام فرمانده نشان دارد مردم در ایران و سایر کشورهای جهان عاشق امام زمان ارواحنافداه و امام خامنه ای مدظالعالی هستند، اما ضرورت دارد  اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی به خوبی از اقدامات انجام شده صورت پذیرد، اگر مردم از اقدامات و کارهای انجام‌شده مطلع نشوند، دشمن وارد می‌شود و بستر دروغ ، شایعه و تهمت را ایجاد می‌کند که باید مراقب بود.

اقامه نماز مغرب و عشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، اجرای سرود  و ذکر مصیبت شهادت حضرت امام محمدتقی جواد الائمه علیه السلام از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

ارسال نظرات