خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛
سرهنگ حیدری گفت: بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا و نگاهی به کارنامه و عملکرد این کشور در این حوزه به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در چارچوب رویکرد به اصطلاح حمایت‎گرایانه حقوق بشری، یکی از مهم ترین کشورهای ناقض حقوق بشر در جهان هستند.  
کد خبر: ۹۴۴۱۷۲۲
|
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

قزوین_ سرهنگ علیرضا حیدری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی بیان کرد: ایالات متحده آمریکا از گذشته‌های دور تا کنون همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته و موضوع حمایت از حقوق بشر یکی از مهم ترین شعارها و ادعاهای مقامات آمریکایی در نظام بین الملل به حساب می آید. 

 

وی گفت: این در حالی است که دولتمردان آن کشور، موضع گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‎دهند و همین رویه موجبات سوء استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر را در سطح بین المللی فراهم ساخته است.

 

سرهنگ حیدری اظهار کرد: آمریکا با یکجانبه گرایی و تشدید تحریم های اقتصادی خارج از مجوز سازمان ملل و بدون معافیتهای قانونی با هدف اجبار به تغییر سیاست دولت ها مرتکب نقض فاحش و نظام مند حقوق بشر شده است. این روند، منجر به گسترش دامنه اختیارات تحریم های اقتصادی در روابط بین الملل گردیده است؛ موضوعی که به تدریج منجر به تحول پارادایمی در سوء استفاده از ابزارهای اقتصادی و تبدیل آن به تروریسم اقتصادی جهت نیل به اهداف سیاسی گردیده و دورنمای نظام حقوق بشر را نیز با چالش های پیچیده ای مواجه کرده است. 

 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین عنوان کرد: این اقدام صرف نظر از دامن زدن به رکود اقتصادی، تاثیرات جبران ناپذیری بر ترویج ارزش های حقوق بشری گذاشته است که این خود یک گام بزرگ عقب نشینی برای حاکمیت قانون و ناکامی در مسیر تحقق آرمان‌های حقوق بشری محسوب می‌گردد.

 

وی افزود: استفاده از ابزار تحریم برای تحت فشار قرار دادن کشورهایی که به لحاظ سیاسی مستقل بوده و با رویه‎های بین‎المللی آمریکا مخالف هستند، دهه‌هاست که ادامه دارد و در سطوح مختلف، منجر به نقض صریح حقوق بشر گردیده است. این تحریم ها تاثیر منفی زیادی بر ملت های جهان برجای گذاشته و شهروندان در کشورهای مختلف را از حقوق خود محروم ساخته است.

 

سرهنگ حیدری اضافه کرد: بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا و نگاهی به کارنامه و عملکرد این کشور در این حوزه در طول دهه‌های گذشته به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در چارچوب رویکرد به اصطلاح حمایت‎گرایانه حقوق بشری، بسترهای لازم را برای دخالت های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان فراهم ساخته و به یکی از مهم ترین کشورهای ناقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده اند.

 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که به شدت از استفاده ابزاری آمریکا از حقوق بشر متاثر شده است. امروزه، اعمال تحریم های قهر آمیز یک جانبه از سوی آمریکا، تبدیل به ابزاری برای نقض حقوق بشر مردم ایران گردیده است.

 

وی با اشاره به مصادیق نقض حقوق بشر از سوی آمریکا نسبت به ملت ایران و دیگر کشورهای جهان گفت: آمریکا رو به افول است و برای بقای خود همیشه در سطح بین المللی نقض حقوق بشری رابرای به هدف رسیدن سیاست های شومش اجرا می کند که حمله به هواپیما ی مسافری ایران، کمک به جنگهای منطقه مستقیم وغیر مستقیم، همکاری آلوده شدن دستان کثیف آمریکا به خون همه هزاران فلسطینی وافغانی و...در منطقه غرب آسیا، تولید و حمایت از داعش و در هر کشوری بخاطر منافع خود نقض حقوق بشر نموده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها