حجت الاسلام فاضلی در آیین افتتاحیه کلاس های آموزش مداحی نوگلان حسینی و زینبی که در مسجدجامع شهرکرد برگزار گردید گفت: تقوای قلب همه هستی انسان است.
کد خبر: ۹۴۴۱۸۳۲
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم حجت الاسلام فاضلی از اساتید حوزه و دانشگاه و یکی از مربیان اخلاق کلاسهای نوگلان حسینی با گرامیداشت شهدای هفتم تیر و ایام شهادت حضرت امام جواد الائمه علیه السلام  گفت: مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به دستون های خیمه اهل بیت است .

استاد حوزه و دانشگاه، به اهمت تقوا در زندگی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آیات نورانی قرآن مجید یکی از بزرگترین تقوا ها تقوای قلب است.

 با قرائت وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید و هر کس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه تقوای دلهاست.

وی افزود: پرهیزگاری، خویشتن داری در برابر خواهش های نفسانی، پرهیز از موجبات خشم خداوند را تقوا گویند، تقوا امری معنوی و مرتبط با روح و نفس انسان است، تقوا دارای حوزه های گوناگونی است و امور اعتقادی، اخلاقی و رفتاری را دربرمی گیرد.

 استاد حوزه و دانشگاه، با استناد نخستین آیات سوره مبارکه بقره، گفت: خداوند در آیات یاد شده اوصافی را برای متقیان ذکر می کند که هریک بیانگر شعبه ای از تقواست، "یُؤمِنونَ بِالغَیب" تقوای اعتقادی ، "یُقیمونَ الصَّلوة" تقوای عبادی و "مِمّا رَزَقنهُم یُنفِقون" تقوای مالی و غیر مالی مانند "مقام و موقعیت" است.

حجت الاسلام فاضلی افزود: شهدا رفتند تا دین بماند تا حقیقت شیعه حفظ شود شماها نوگلان حسینی باید در این عرصه نقش آفرینی کنید، خوش به حال پدر مادرها که فرزندانتان را در این مسیر آوردید ، پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم، حضرت امام جعفر صادق و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برای شما دعا می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: حضرت امام رضا علیه السلام می فرمایند اگر کسی مدح ما را به نماید در بهشت خداوند به او شهری می دهد که از کل دنیا و وسیع تر است و حضرت امام صادق علیه السلام می فرماید خداوند رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده می کند، هرکس ما را یاد کند و نامی از ما برده شود و اگر چشمی دچار اشکال شود خداوند همه گناهان را می بخشد.

وی افزود: ملائکه و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برای ذاکر اهل بیت دعا می کنند، حضرت امام رضا علیه السلام می فرمایند کسی که امر ما را زنده می کند روزی که تمام دل ها می میرند او زنده است .

در آغاز این آیین مسئول بسیج مداحان استان، با خیر مقدم گویی به حضار گفت : کلاسهای آموزشی مداحی نوگلان حسینی و زینبی به همت بسیج مداحان استان در طول تابستان برگزار  می شود.

سرهنگ دوم پاسدار مجتبی بیگی، ادامه داد: کلاس های دوره اول در سه ماهه تابستان با حضور اساتید مجرب برگزار می شود و سعی شده در این کلاسها  شرکت کنندگان با شیوه های مجلس داری، اخلاق و احکام و سایر مسائلی که نوجوانان نیاز دارند ، آشنا شوند.

وی افزود: ارتقاء سطح مهارتی اعتقادی اخلاقی و معرفتی هنرجویان، نوگلان حسینی و زینبی مدنظر بسیج مداحان است که در دوره های مختلف اساتید به این موضوعات می پردازند.

ارسال نظرات