خبرهای داغ:

تلاش در جهت فعال کردن ۱۲ واحد راکد تولیدی صنعتی شاهرود/بازدید از ۱۰۰ واحد

شاهرود_ ریاست اداره صمت شهرستان شاهرود با اشاره به بازدید میدانی از ۱۰۰ واحد تولیدی صنعتی شاهرود، گفت: در حال تلاش برای راه اندازی ۱۲ واحد راکد صنعتی شهرستان هستیم.
کد خبر: ۹۴۴۱۹۰۵
|
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷

تلاش در جهت فعال کردن ۱۲ واحد راکد تولیدی صنعتی شاهرود/بازدید از ۱۰۰ واحدبه گزارش خبرنگار بسیج، امیر بشیری در نشست با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مهر بسیج رسانه شهرستان شاهرود به مناسبت دهه تولید و صنعت در سالن جلسات اداره صمت این شهرستان با اشاره به اینکه پنج واحد فعال در بخش فرآوری معدنی داریم، به کارگروه امور زیربنایی و انجام فعالیت‌های زیرساختی توجه داد و گفت: سامانه بهین یاب برای ثبت نام سرمایه گذار و صدور پروانه صنعتی اجرا می‌شود، افزود: البتهدبرخی پروانه‌ها استعلامات دارد و جواز تاسیس موضوعیت ندارد، اما در پروانه مهم است که در قالب این سامانه اجرا می‌شود.
او با اشاره به معدن بوکسیت تاش و مطالبات فعالین محیط زیست، گفت: دیدگاه ما فنی است و تصمیم گیری در مورد آن استانی در حال انجام است.
بشیری ادامه داد: در مورد تعهدات این شرکت معدنی مراقب داریم تا با توجه به تعهدات گذشته عمل کند هر چند فعالیت معدنی ندارد و منتظر نظر شورای عالی معادن استان سمنان هستیم که بزودی انجام خواهد شد و در راستای فعالیت‌های معدنی تمام موضوعات و پیوست‌های آن و مجوز‌ها از منابع طبیعی و محیط زیست اخذ می‌شود.
او با اشاره به هم افزایی در مجموعه شهرستان در قالب کارگروه صنعت یار گفت: در این طرح واحد به واحد با مراجعه حضوری عارضه یابی شده است و در رفع آن‌ها جلسات اقتصادی برگزار و در کارگروه تسهیل شهرستان ارائه و با کمک فرماندار و نماینده مردم شهرستان مشکلات بررسی و رفع می‌شود.
او با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۰۰ مورد عارضه یابی واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرستان انجام شده است، به فعالیت صنایع شهرستان اشاره کرد و افزود: ۲۰ تا ۳۰ درصد واحد‌های صنعتی به ظرفیت کامل خود نرسیده است که البته این آمار نوسان دارد.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان شاهرود با بیان اینکه ۱۲ واحد راکد داریم، گفت: در سال گذشته از مجموع ۱۸ واحد راکد، ۶ واحد را به حرکت درآوردیم.
او با اشاره به اینکه یکی از واحد‌های غیرفعال شرکت پالایش نفت و‌گاز پیروزی است، افزود: این واحد موضوعات بانکی و منابع طبیعی و وزارت نفت دارد که در حال پیگیری مشکلات این واحد و رفع آن‌ها هستیم.
بشیری با اشاره به برنامه‌های دهه تولید و صنعت در شهرستان نیز گفت: برپایی میز خدمت در نمازجمعه شاهرود و پاسخگویی مردمی و معرفی صنایع و مطالبات صنایع و جلسه با صنعتگران از برنامه‌های برنامه ریزی شده در این دهه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها